Ranking 10 najlepszych responsywnych stron mobilnych

Analitycy rynku e-commerce przewidują, że już niedługo większość transakcji w sektorze będzie przeprowadzana za pomocą urządzeń mobilnych. Trend ten czyni etap projektowania stron WWW kluczowym dla przedsiębiorców sprzedających swoje towary w internecie. Specjalnie dla naszych czytelników Chris Forscutt, dyrektor agencji Full English, uchyla rąbka tajemnicy dotyczącej kluczowych aspektów projektowania elastycznych witryn sklepów online, przystosowanych do urządzeń mobilnych.

Goatfashion.com

Goatfashion.com to przykład witryny, która ze względu na oferowane produkty (branża mody luksusowej) musi podążać za trendami i zachować elastyczność. Pełnowymiarowa wersja strony działa prawidłowo w obydwu pozycjach ekranu telefonu. Niezależnie od tego, czy jest oglądana w pionie, czy w poziomie, zdjęcia i opisy produktów pozostają na swoim miejscu. Algorytm witryny został zaprojektowany starannie, a strona jest wyjątkowo łatwa w użyciu. Przeglądając ją można skorzystać ze wszystkich funkcji, które są dostępne w wersji przeznaczonej dla komputerów stacjonarnych. Za drobny mankament można uznać brak globalnej funkcji wyszukiwania – działa ona jedynie w osobnych kategoriach.

Goat

Goat

Activeskin.com.au

Active Skin udało się zachować czytelność witryny mobilnej dzięki kilku zgrabnym zmianom w layoucie strony oraz dzięki umieszczeniu na niej niewielkiego menu bocznego. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że mniejsza, elastyczna wersja strony wygląda lepiej niż oryginał.

Activeskin

Activeskin

Ludwigbeck.de

Firmy działające w branży produktów luksusowych, takie jak Ludwig Beck, muszą zwracać szczególną uwagę na sposób, w jaki prezentują swoje produkty. Witryna niemieckiego producenta kosmetyków z górnej półki charakteryzuje się klasycznym, ponadczasowym designem. Zdjęcia oferowanych na niej produktów bez problemu dopasowują się do ekranów telefonów komórkowych.

Ludwig Beck

Ludwig Beck

Charlottetilbury.com

Witryna Charlotte Tilbury jest wyjątkowo kolorowa i pełna zdjęć. Szczególną uwagę warto zwrócić na fakt, że jest ona podzielona na dwie kolumny: stronę główną i ruchomy pasek, na którym można przeglądać produkty. W mniejszych przeglądarkach podział pionowy zamieniono na horyzontalny, dzięki czemu użytkownik ma dostęp dokładnie do tej samej treści. Dzięki temu nie ma mowy o przegapieniu ofert specjalnych ani polecanych produktów.

Charlotte Tilbury

Charlotte Tilbury

Gant.co.uk

Oferta producenta odzieży Grant’s broni się sama. Witryna sklepu nie potrzebuje pięknych grafik czy skomplikowanych funkcji, jej twórcy wybrali więc prosty projekt, który stawia produkt na pierwszym miejscu. Jedyną zmianą w elastycznej wersji witryny jest pozycjonowanie stopki.

Gant

Gant

Petermillar.com

Peter Millar, sklep z ubraniami z górnej półki, również zaprojektował elastyczną wersję swojej witryny tak, aby jak najbardziej przypominała wersję stacjonarną. Prosty projekt oparty na blokach działa sprawnie niezależnie od rozmiaru. Menu strony zawiera opcję wyszukiwania, która na małym ekranie jest nawet bardziej czytelna, niż w wersji przeznaczonej dla urządzeń stacjonarne.

Peter Millar

Peter Millar

Sprayway.com

Witryna sklepu odzieżowego Sprayway działa sprawnie na każdym możliwym ekranie. Wersja mobilna oferuje wszystkie funkcje swojej starszej siostry. Jest ona idealnie przystosowana do wymagań użytkowników będących w ciągłym ruchu. Ponieważ produktów firmy nie można kupić bezpośrednio przez witrynę sklepu, witryna spełnia funkcję promocyjną. Jej twórcy założyli, że użytkownik sam odnajdzie najbliższego dystrybutora.

Sprayway

Sprayway

Walktall.co.uk

Witryna Walktall, producenta obuwia, także stawia na klientów będących w ruchu. Dzięki integracji mediów społecznościowych i zgrabnemu wykorzystaniu niewielkiej przestrzeni do umieszczenia jak największej ilości danych kontaktowych, witryna wykorzystuje wszystkie możliwe sposoby dotarcia do klienta.

Walk Tall

Walk Tall

Vouchercodes.co.uk

Dzięki Vouchecodes możemy sięgnąć po kupony promocyjne w każdym miejscu i o dowolnej porze. Mobilna witryna firmy jest prosta i oszczędna w formie, a jej funkcjonalność nie ustępuje wersji stacjonarnej.

Vouchercodes

Vouchercodes

Funkypigeon.com

Witryna sklepu Funky Pidgeon doskonale sprawdza się zarówno w wersji stacjonarnej, jak i mobilnej. Wrażenia są niemal identyczne przy użytkowaniu obydwu wersji strony. W wersji elastycznej świetnie sprawdza się pionowo zorientowane menu, a sama strona zachęca do zainstalowania aplikacji mobilnej dostosowanej do urządzenia użytkownika.

Funky Pidgeon

Funky Pidgeon

Chris Forscutt jest dyrektorem Full English, agencji specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z zakresu rozwoju e-commerce i projektowania witryn sprzedażowych. W przeszłości Chris odpowiadał za strategię e-commerce w firmach Matt&George i Foot Shop. Ukończył Uniwersytet w Brunel ze specjalizacją w dziedzinie technologii projektowania multimediów.

Reklama

SCF 2017 Spring