KPMG: sprzedaż wielokanałowa spełnia wymagania konsumentów

Według ankiety przeprowadzonej przez Georgetown Institute for Consumer Research, ponad 60% konsumentów rozpocznie świąteczny sezon zakupowy w „Czarny Piątek” (piątek następujący po Dniu Dziękczynienia), a ponad połowa wyda większość swojego świątecznego budżetu w weekend obejmujący Święto Dziękczynienia. Sponsorem badania jest firma doradcza KPMG.

“Zebrane przez nas dane potwierdzają zmianę trendów zakupowych w okresie świątecznym, zarówno po stronie konsumenta, jak i detalisty. „Czarny Piątek” i „Cyber-poniedziałek” (poniedziałek następujący po Święcie Dziękczynienia – przyp.red.) stały się nieodłączną częścią Święta Dziękczynienia, taką samą jak oglądanie finału ligi futbolu amerykańskiego” – powiedział Alton Adams, szef zespołu doradców w firmie KPMG LLP. „Intensywność zakupów w tym okresie, w połączeniu ze wzrostem sprzedaży za pośrednictwem kanałów mobilnych i online, zmusi przedsiębiorców do przygotowania się na weekend świąteczny pod kątem sprzedaży wielokanałowej tak, aby dotrzeć do konsumenta w jak najbardziej bezpośredni sposób” – dodał.

Większość konsumentów (63%) twierdzi, że skorzystają zarówno z zakupów online jak i z usług tradycyjnych sklepów. 40%rozpocznie zakupy jeszcze przed południem. Zaledwie 6.2% respondentów zadeklarowało całkowity brak zainteresowania zakupami zarówno w Czarny Piątek, jak i w Cyberponiedziałek.

Ankieta uwzględniła także pytania o produkty, jakie konsumenci mają zamiar nabyć dla siebie i swoich bliskich. Wśród produktów, które konsumenci zamierzają kupić dla siebie samych, królują towary z branży elektroniki użytkowej. Zdecydowana większość respondentów (80%) twierdzi, że w tym roku wyda na zakupy co najwyżej tyle samo pieniędzy, co w roku ubiegłym.

“”Czarny Piątek” to dla detalistów bez wątpienia najbardziej ruchliwy dzień w roku. Stąd nasza decyzja o przeprowadzeniu badania dotyczącego zwyczajów zakupowych konsumentów i ich planów co do tegorocznych zakupów świątecznych” – powiedział Kurt Carlson, dyrektor Georgetown Institute for Consumer Research. „Odkryliśmy, że kupujący rzeczywiście z niecierpliwością czekają na „Czarny Piątek” i planują tego dnia wydać aż połowę swojego świątecznego budżetu, co oznacza, że zrobią połowę świątecznych zakupów zanim jeszcze zacznie się grudzień” – dodał.

Badanie przeprowadzono w pierwszym tygodniu listopada.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring