Monetate: jak zwiększyć konwersję w międzynarodowym handlu online

Sukces sklepu online na rynku lokalnym może stać się zalążkiem rozwoju na skalę międzynarodową. Światowy rozwój wymaga jednak zarządzania na światowym poziomie.

Według prognoz firmy Monetate, dostarczającej rozwiązania technologiczne z zakresu e-commerce takim gigantom rynku, jak Best Buy czy Urban Outfitters, międzynarodowa sprzedaż online osiągnie w 2015 roku poziom 1.4 biliona dolarów. Jednak wejście na arenę międzynarodową wymaga wiedzy z zakresu specyfiki rynków lokalnych, różnic kulturowych i zwyczajów konsumentów.

Różnice te obejmują między innymi zależności pomiędzy liczbą porzuconych elektronicznych koszyków, częstotliwością dodawania produktów do koszyka, średnią wartością zamówienia czy współczynnika konwersji w od regionu, a czasem nawet od konkretnego państwa.

Według Monetate, aby lepiej przygotować się do międzynarodowej ekspansji, e-sprzedawcy powinni podjąć szereg niezbędnych kroków. Poniżej przytaczamy najważniejsze z nich.

1. Przeprowadź badania rynków lokalnych. Zidentyfikuj regiony, w których zainteresowanie twoimi produktami lub usługami będzie największe i postaraj się zrozumieć ich specyfikę. Naucz się języka, zidentyfikuj popyt, oblicz koszty prowadzenia działalności oraz poczytaj o regionalnych świętach. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej określić grupę docelową dla Twoich produktów i usług.

2. Upewnij się, że Twoja strona działa poprawnie w lokalnych językach. Zamiast kazać odwiedzającym wybierać właściwy region i język, dostosuj swoją witrynę tak, aby automatycznie identyfikowała ona ich IP i wyświetlała treść we właściwym języku. Kluczowe znaczenie ma wyświetlanie najważniejszych elementów strony (nawigacja, koszyk, płatność) w języku kupującego.

3. Zaproponuj wysyłkę międzynarodową. Upewnij się, że odwiedzający Twoją stronę będzie widział, czy otrzyma przesyłkę w swoim kraju. Ustal zasady wnoszenia opłat za przesyłkę i zaprezentuj je tak, aby klient nie miał wątpliwości co do kwoty, jaką będzie musiał zapłacić. Zasady te muszą być całkowicie jasne i przejrzyste.

4. Skup się na płatnościach. Klienci często preferują różne metody płatności w zależności od regionu. Upewnij się więc, że wiesz, jaka metoda jest najpopularniejsza na danym rynku, i że oferujesz skorzystanie z niej na swojej witrynie. Nie każ też ponownie wybierać waluty tym klientom, którzy zrobili już u Ciebie zakupy: upewnij się, że witryna sama zaproponuje walutę, z której klient korzystał przy ostatniej płatności.

International convertion in e-commerce by Monetate

Reklama

SCF 2017 Spring