Raport Google: zwyczaje kupujących w sezonie świątecznym

Ankieta przeprowadzona przez Ipsos MediaCT na zlecenie Google dowodzi, że połowa konsumentów zaczęła szukać prezentów świątecznych jeszcze przed Świętem Dziękczynienia. Badanie miało sprawdzić, jakie prezenty i forma zakupów będą najpopularniejsze w tegorocznym sezonie świątecznym.

Trzy czwarte ankietowanych stwierdziło, że przy wyborze prezentów skorzystają z internetu, a 28%, że zaczęło ich szukać jeszcze przed Halloween. Poszukiwanie prezentów w sieci wpłynie na wybór marki (76% ankietowanych), detalisty (76%) i rodzaj prezentu (77%). Sklepy online powinny wzmacniać rozpoznawalność swoich marek w sieci, aby konsumenci podczas poszukiwań trafiali na ich produkty. Wyniki ankiety sugerują także, że towary oferowane w internecie powinny być reklamowane za pomocą różnych narzędzi, aby zwiększyć szansę dotarcia do kupującego w momencie podejmowania przez niego decyzji o zakupie.

Google e-commerce christmas online shopping

Większość ankietowanych deklaruje, że internet będzie ich głównym źródłem podczas poszukiwania prezentów. Konsumenci będą korzystali z sieci dwukrotnie częściej, niż z telewizji i katalogów. Będą także korzystali ze smartfonów w celu wyszukiwania produktów w najniższych cenach (47% ankietowanych) oraz lokalizowania sklepów (35%). Zakupy za pomocą smartfona zrobi także 41% ankietowanych, co stanowi 17-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2012, a 76% posiadaczy użyje swoich smartfonów przy zakupie towarów w sieci. Według raportu, najbardziej aktywna w tym obszarze będzie grupa tzw. millenials – aż 88% z nich kupi towary w internecie za pomocą smartfona. Zakupy mobilne osiągną szczyt popularności w nadchodzący weekend, pomiędzy Czarnym Piątkiem a Cyberponiedziałkiem.

60% ankietowanych deklaruje, że będzie robić zakupy w weekend przypadający po Święcie Dziękczynienia. Pomimo wcześniejszego wyszukania interesujących ich produktów, 41% konsumentów skompletuje swoje świąteczne prezenty dopiero w połowie grudnia. 24% z nich zrobi to „na ostatnią chwilę” a 8% dopiero w Boże Narodzenie. Autorzy raportu radzą sklepom, aby te minimalizowały straty ogłaszając promocje jak najwcześniej, a także czujnie obserwując, kiedy zainteresowanie ich produktami jest największe.

Podczas gdy zaledwie jedna czwarta konsumentów zrobi zakupy u nowego sprzedawcy, 59% deklaruje otwartość na nowe marki. 63% nie ma preferencji jeśli chodzi o markę produktu, a prawie dwie trzecie dokona wyboru dopiero podczas zakupów. 81% kupujących ma zamiar skorzystać ze świątecznych obniżek i promocji, a 76% – z darmowej wysyłki. 60% ma zamiar kupić produkty pod wpływem impulsu. Według ankiety, detaliści powinni skupić się na dotarciu ze swoimi reklamami do konsumentów mieszkających niedaleko ich salonów sprzedaży i centrów dystrybucyjnych.

Ankieta została przeprowadzona przez Ipsos MediaCT na zlecenie Google, i obejmowała grupę 2002 respondentów robiących zakupy świąteczne w sklepach online.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring