Raport: 76% sklepów online odsyła użytkowników do błędnych stron

Według badań przeprowadzonych przez Pure Oxygen Labs, zdecydowana większość witryn sklepów online nie wyświetla żądanej treści odwiedzającym korzystającym ze smartfonów. Zamiast tego przekierowuje ich na mobilne strony startowe lub inne, niezwiązane z zapytaniem witryny.

Analitycy odkryli, że 80% z 26 tys. przebadanych witryn odsyła użytkowników urządzeń mobilnych do stron przeznaczonych dla tych urządzeń. Z kolei 67% stron mobilnych, przy próbie wyświetlenia na smartfonie strony przeznaczonej dla urządzeń stacjonarnych, przekierowuje użytkownika do mobilnej strony domowej sklepu, bądź do innej, niezwiązanej z zapytaniem treści. Oprócz tego, 22% stron mobilnych wyświetla błędy podczas próby przekierowania użytkownika do innej strony.

“Spośród 100 witryn najpopularniejszych detalistów online w USA, jedynie dwie nie wykazały błędów podczas przekierowywania ani nie odsyłały na strony niezwiązane z zapytaniem, a ich kod spełniał wymagania stawiane przez Google. Były to witryny Amazon i Under Armour” – czytamy w raporcie. Według jego autorów, ponad 20% mobilnych witryn sprzedażowych wyświetla błędy zarówno użytkownikom smartfonów, jak i Googlebotowi.

Na podstawie zebranych danych, analitycy Pure Oxygen Labs opracowali kilka rekomendacji dla deweloperów witryn sprzedażowych.

1. Audyt

Przeprowadź kontrolę najważniejszych kategorii, podkategorii i stron produktów, która wykryje wymienione wyżej błędy i skategoryzuj je pod kątem ryzyka. Analiza logów przy użyciu specjalistycznych narzędzi jest działaniem, o którego powinieneś zacząć. Rozważ także użycie narzędzi wykrywających w momencie, w którym nie stanowią one jeszcze zagrożenia dla bezpieczeństwa witryny.

2. Optymalizacja

Zoptymalizuj kod strony pod kątem odpowiedzi na zapytania o identyfikację lokalizacji strony mobilnej oraz kod odpowiedzialny za status przekierowania. Upewnij się, że adresy URL odpowiedzialne za przekierowania smartfonów są zmapowane pod odpowiednie strony mobilne.

3. Monitoring

Zaimplementuj rozwiązania, które będą odpowiedzialne za monitorowanie kluczowych stron pod kątem błędów dotyczących przekierowań mobilnych. W ten sposób będziesz mógł wykryć zagrożenia dotyczące pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Pure Oxygen Labs to agencja konsultingowa, specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań technologicznych z zakresu pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych (w tym mobilnych), tworzenia aplikacji, oraz zarządzania bazami danych.

Reklama

SCF 2017 Spring