Litmus: jak zwiększyć skuteczność e-maili responsywnych

Lauren Smith, Litmus

Poczta elektroniczna nieodwracalnie zmieniła sposób, w jaki się komunikujemy. Zmieniła także nasze podejście do zakupów online. Według agencji Litmus, liczba e-maili otwieranych na urządzeniach mobilnych od 2011 roku wzrosła o 300%, a obecnie w ten sposób odczytywanych jest prawie połowa z nich.

Wobec faktu, że sprzedaż online zaczyna powoli przenosić się z urządzeń stacjonarnych na mobilne, właściciele e-sklepów muszą nauczyć się formułować bardziej przyjazne e-maile, nawet jeśli będzie to wymagało nieco czasu i poświęcenia.

“Sprzedawcy i ich klienci chcą wiedzieć, czy optymalizacja e-maili pod kątem urządzeń mobilnych jest warta ich czasu i pieniędzy. Nie jestem jednak pewna, czy zwiększenie tzw. klikalności w e-maile, liczby otwieranych e-maili, czy wzrost konwersji to właściwe dla tej sytuacji wskaźniki rozwoju” – Lauren Smith, koordynator działu marketingu w Litmus, powiedziała Evigo.com.

Zdaniem Lauren, główna różnica leży po stronie klienta i polega na zmianie postrzegania poczty elektronicznej. Klient sfrustrowany otrzymaną korespondencją raczej nie kupi reklamowanych towarów. 80% osób, które otrzymają e-maila nie wyglądającego dobrze na ich urządzeniu mobilnym, skasuje taką wiadomość. Sprzedawcy muszą przestać skupiać się na wskaźnikach częstotliwości otwierania e-maili i klikania w nie. Powinni zamiast tego zainwestować swój czas w poprawę jakości usług po stronie klienta.

Jak więc uatrakcyjnić e-maile wysyłane do klientów? „Aby wiadomość odniosła sukces na urządzeniach mobilnych, musi być czytelna. Użytkownicy mobilni porzucą wiadomość, która będzie ich irytowała podczas interakcji. Kluczowe tutaj są większe czcionki (minimum 16 pikseli) oraz czytelne linki (przynamniej 44 na 44 piksele)” – twierdzi Smith.

Wybór najskuteczniejszego podejścia do e-maili mobilnych wymaga szczegółowej analizy sytuacji. „Wybór właściwej strategii mobilnej, która zbalansuje potrzeby twojego zespołu z oczekiwaniami odbiorcy, jest koniecznością. Najpopularniejsze obecnie są strategie responsywne, skalowalne i płynne. Strategia taka będzie skuteczna tylko pod warunkiem, że jej założenia zostaną wdrożone na stałe. Przeanalizuj częstotliwość, z jaką klienci otwierają e-maile od ciebie i ustal, jaki stopień zaangażowania jest niezbędny, aby dostosować je do urządzeń mobilnych. Ufaj twardym danym, a nie swoim przeczuciom” – radzi Smith.

Litmus to agencja oferująca usługi doradcze z zakresu kampanii e-mailowych. Na rynku działa od roku 2005.

Litmus: e-commerce e-mails campaigns

Źródło: Litmus

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring