Twitter: Vine’y sieci Target zwiększają świadomość marki

Twitter wyróżnił sieć Target na swoim blogu poświęconym reklamie, The Twitter Advertising Blog. Firma prowadząca sprzedaż wielokanałową została doceniona , za skuteczne wykorzystanie vine’ów do popularyzacji świadomości marki.

Vine to aplikacja mobilna stworzona przez Twittera. Umożliwia ona użytkownikowi tworzenie krótkich filmów wideo. Vine’owa kampania sieci Target ruszyła w lipcu. Wyróżnienie przyznane 2 grudnia 2013 roku jest dowodem na to, że w ciągu tych pięciu miesięcy detaliście udało się wykorzystać sześciosekundowe, zapętlone filmiki ze sporym pożytkiem.

Według informacji zamieszczonej na blogu,Vine’y firmy Target tworzone są według trzech głównych kryteriów.  Tworząc filmy, zespół odpowiedzialny za pracę z tym medium zadaje sobie trzy pytania, by ocenić, czy treść będzie odpowiednio przyjęta przez odbiorców:

1. Czy vine jest na czasie? (Target stara się dobrać treść tak, żeby była związana z tematami z głównego nurtu informacyjnego)

Rozpoczęcie sezonu football’owego zainspirowało ten vine:

2. Czy odpowiada strategii i ideologii marki?

3. Czy pasuje do społeczności Vine’a? (Target chce, by ich vine’y wyglądały i brzmiały tak autentycznie, jak organiczne vine’y.)

„Opracowanie wększości vine’ów zajmuje zespołowi Target Creative co najmniej dwa-trzy tygodnie, od stworzenia projektu po wykonanie. By wszystko szło sprawnie i by zachować regularność publikacji, zespół stworzył kalendarz redakcyjny i stara się publikować co najmniej jeden vine na tydzień” – czytamy na blogu.

W niedawnym wpisie na oficjanym blogu Vine, Ben Sheats, iOS Director, ogłosił, że Vine zadbał o to, by użytkownicy mogli edytować posty przed publikacją i mogli przechowywać kilka postów roboczych naraz. Funkcje te nazwano odpowiednio: Podróże w czasie i Sesje. Sesje umożliwiają użytkownikom pracę nad nawet dziesięcioma wpisami naraz. Dzięki „podróżom w czasie” dowolne ujęcie w danym poście może być usunięte, przeorganizowane, lub zastąpione.

Target nie używa swoich vine’ów jedynie na Twitterze. Sprzedawca wyświetla je również na ekranach umieszczonych u wejść do ośmiu placówek CityTarget. Filmy pojawiają się pomiędzy komunikatami na temat wyprzedaży i innymi informacjami.

„By wstępnie ocenić skuteczność, Target mierzy zaangażowanie na Vine. Liczba osób śledzących post jest też wskazówką na temat tego, jak dobrze wyszły im testowe filmy: firma niemal podwoiła liczbę śledzących w kilka miesięcy. Co więcej, Vine jest dla Target Creative nowym kanałem, z którym mogą eksperymentować i tworzyć treści, które trafią do gości w sposób, który nie był wcześniej możliwy” – czytamy na blogu Twittera.

Reklama

SCF 2017 Spring