Adyen: zoptymalizuj proces finalizowania zakupów

addtobasket

Adyen, globalny dostawca usług płatniczych wraz z firmą konsultingową specjalizującą się w płatnościach, Edgar, Dunn & Company (EDC) zbadały, jak proces finalizowania transakcji wpływa na sprzedaż online. Badanie przeprowadzono za pomocą wywiadów pogłębionych ze sprzedawcami internetowymi. Wykorzystano też dane o płatnościach dostarczone przez Adyen.

Błyskawiczne rozpowszechnienie smartfonów i tabletów gwałtownie zmieniło zachowania konsumenckie i oczekiwania klientów. Klienci kupujący online oczekują prostoty, wygody oraz trafności wyników wyszukiwania, niezależnie od tego czy korzystają z komputera, czy z urządzeń mobilnych. Głównym elementem doświadczenia zakupowego jest dokonanie płatności i to jego jakość wpływa bezpośrednio na sprzedaż. Płatności nie powinny być traktowane wyłącznie jako ostatni etap zakupów, lecz jako kluczowy czynnik, który wpływa na satysfakcję klienta.

Raport “Optimizing Payments to Increase Revenues” sporządzony przez Adyen i EDC pokazuje, jak optymalizować finalizowaną transakcję i jak przeprowadzać ją tak, aby poprawić jakość doświadczenia zakupowego i napędzać sprzedaż. Sprzedawcy, którzy chcą nadążać za zmieniającymi się zwyczajami i nawykami klientów, powinni ujednolicić cały proces zakupowy. Kupowanie powinno być łatwe, wygodne i przystosowane do potrzeb konkretnego klienta. Finalizując transakcję klient ma tylko jeden cel: zakończyć zakupy jak najszybciej i uniknąć wszelkich trudności.

Jedną z najlepszych praktyk, które pomagają zwiększyć konwersję jest optymalizacja designu strony płatniczej. Należy sprawić, by była przyjazna dla użytkownika, przeprowadzić testy A/B w celu jak najlepszego jej dostosowania, a także zaprojektować oddzielne wersje na urządzenia mobilne. Sprzedawcy powinni dopilnować, by strona była responsywna i zdynamizować skórki tak, aby automatycznie rozpoznawały wielkość wyświetlacza i dostosowywały się do niego. Wśród innych dobrych praktyk firmy polecają oferowanie lokalnych metod płatności, które pomogą dotrzeć do kolejnych grup klientów, a także sprowadzenie płatności do jednego kliknięcia oraz stosowanie systemu 3D-Secure.

Reklama

SCF 2017 Spring