Raport: 76% zabawek kupujemy w internecie

Okres przedświąteczny to w branży zabawkowej czas żniw. Wzmożony ruch dotyczy nie tylko galerii handlowych, ale i sklepów internetowych. Jak wynika z raportu Grupy Unity „Zakup zabawek przez internet”, wśród ankietowanych, którzy kupili zabawki w ciągu ostatniego roku, aż 76 % dokonało transakcji właśnie w sieci.

„Internet jest jedną z szans rozwoju branży. Pomaga zarówno zwiększyć obroty, jak i poszerzyć zakres oferowanych produktów. Dla sklepów jest ogromnym medium dającym nieograniczone możliwości sprzedażowo-promocyjne” – tłumaczy Radosław Hec, Sales Manager z TM Toys.

 

online e-commerce report

Z raportu wynika, że najczęstszą okazją do zakupu zabawek w sieci są urodziny, ale już na drugim i czwartym miejscu znalazły się kolejno Święta Bożego Narodzenia i Mikołajki. Dane te zgodne są z informacjami dotyczącymi rynkowych trendów, które pokazują, że największe zyski w branży zabawkowej przypadają właśnie na przełom listopada i grudnia.

e-commerce report

Dlaczego zaglądamy do sieci zamiast wybrać się na zakupy do sklepu na osiedlu czy centrum handlowego? „Wśród internautów, ale też właścicieli sklepów krąży mit, że w internecie kupuje się, aby było tanio. Oczywiście może to być jedna z przesłanek, jednak dla klientów kupujących zabawki, czyli przedmioty przeznaczone dla dzieci, najważniejsze jest bezpieczeństwo, jakość i funkcjonalność. Zakupy online pozwalają oszczędzać czas, ale dają też możliwość większego wyboru, sprawdzania opinii innych użytkowników, porównywania, upewnienia się o właściwości wyboru.” – wyjaśnia Agnieszka Kasperska, Account Manager w Grupie Unity i autorka raportu.

e-commerce report online sales

Ważną motywacją kupowania prezentów w internecie jest też poszukiwanie konkretnej zabawki lub zabawki z danej serii (52% ankietowanych).

e-commerce report online sales

Warte uwagi są też pozostałe odpowiedzi („Nie” i „Różnie” – w sumie 48%), które dość jasno pokazują, że w internecie w dużej mierze poszukujemy inspiracji. Potwierdzają to także odpowiedzi na pytanie dotyczące miejsc poszukiwania informacji o zabawkach – aż 258 respondentów wskazało, że do konkretnego sklepu trafiło za pomocą wyszukiwarek internetowych.

Badanie Grupy Unity dotyczące e-commerce w sektorze zabawkowym zostało przeprowadzone w formie anonimowej ankiety. Informacje zaprezentowane w raporcie zostały opracowane na podstawie odpowiedzi 894 respondentów i miały pomóc zdiagnozować oczekiwania osób kupujących zabawki online, oraz przyjrzeć się strategii sprzedaży w branży.

Reklama

SCF 2017 Spring