Forrester: Rosja to trudny rynek, wymaga dostosowanej oferty

Rosja przyciąga coraz większych graczy ze świata e-commerce. Kraj ten ma największą populację w Europie i świetne wskaźniki wzrostu e-handlu, co czyni go niezwykle atrakcyjnym dla inwestorów. Jednak według najnowszego raportu Forrestera, zanim zapadnie decyzja o podjęciu inwestycji, powinni oni szczegółowo zbadać rynek tej „złożonej bestii, której nie wolno lekceważyć”.

Mimo, że Rosja jest często postrzegana przez właścicieli e-sklepów jako ziemia obiecana, jest kilka czynników podnoszących ryzyko inwestowania w tym kraju. Niski współczynnik zaufania do sprzedaży online, niechęć do płatności elektronicznych czy brak niezawodnych sieci logistycznych to tylko niektóre z nich.

Rynek sprzedaży online w Rosji to wyjątkowo skomplikowany ekosystem. Nie sposób na nim zaistnieć bez obecności fizycznych sklepów i niezawodnego systemu logistycznego. Według analityków, marki rozważające wejście na rynek rosyjski powinny zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii:

  • równoległy rozwój strategii online i offline
  • znalezienie partnerów strategicznych z zakresu logistyki
  • mocna oferta skierowana na rynek lokalny

“W niektórych krajach można bez problemu otworzyć sklep online i zupełnie nie przejmować się dostosowywaniem jego oferty do wymagań rynku lokalnego. Rosja zdecydowanie nie jest jednym z takich miejsc. Po pierwsze, oczywiste jest, że cała treść serwisu będzie musiała zostać przetłumaczona na język rosyjski, przy czym konieczne będzie uwzględnienie tekstów pisanych cyrylicą. Po drugie, rosyjski rynek wymaga oferty dostosowanej do jego potrzeb. Konieczne będzie odpowiednie pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce Yandex, integracja z lokalnymi serwisami społecznościowymi, jak Mail.ru czy VK.com, oraz implementacja płatności z systemem Qiwi i innymi metodami płatności przy odbiorze” – czytamy w raporcie Forrestera.

Forrester e-commerce report on Russian e-retail

Reklama

SCF 2017 Spring