Neo24.pl: ekspansja na nowe obszary e-commerce

Neo24.pl wdraża nowy model biznesowy. Sklep, który od lat zajmuje wysoką pozycję wśród detalistów z branży RTV i AGD, stawia na ekspansję w nowych obszarach rynku e-commerce – oferuje klientom jeszcze szerszy wybór IT i zabawek oraz nowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony oraz perfumy. Platforma Neo24.pl staje się pierwszym w Polsce koszykiem dla kilku domen.

Rozszerzenie profilu działalności to kolejny krok w ramach realizacji ambitnej strategii rozwoju – w 2012 roku sklep przekroczył poziom 300 milionów złotych obrotu, a w 2013 roku utrzymał dynamiczne tempo wzrostu – ruch w www.neo24.pl rośnie rokrocznie o 30%.

neo24.pl e-commerce

„Naszym celem jest stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV“ – mówi Tomasz Kabarowski, wiceprezes zarządu Neo24.pl. „Przekroczenie progu 300 milionów obrotu było wynikiem historycznym nie tylko dla naszego sklepu, ale dla całej branży. Po raz pierwszy w Polsce, sklep opierający się wyłącznie na sprzedaży internetowej osiągnął taki wynik, deklasując konkurencję w branży RTV AGD, ale też e-księgarnie, sieci ubraniowe czy drogerie. Naturalnym ruchem w tej sytuacji było pójście o krok dalej i sięgnięcie po kolejne segmenty rynku. Zainteresowanie klientów przeszło nasze oczekiwania – odnotowaliśmy wzrosty na poziomie 50-100% z miesiąca na miesiąc” – dodaje.

W nowym formacie witryny www.neo24.pl oferuje jeden koszyk dla kilku różnych domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT, w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ (narzędzia, sprzęty ogrodowe) oraz „zoo“ (karmy i akcesoria dla zwierząt). Zdaniem przedstawicieli firmy formuła taka jest optymalna, ponieważ różne kategorie produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym, gdzie potrzebne są osobne sklepy – rządzą się innymi regułami wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki możemy dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony dobieramy pod konkretny model samochodu.

neo24.pl e-commerce

„Łączymy wygodę zakupu (większe zakupy w jednym miejscu) ze zwiększoną użytecznością witryn, co pokrywa się z trenadami w światowym e-commerce. Wprowadziliśmy już nowe kategorie, a teraz będziemy je uzupełniać o kolejne marki. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku w Polsce i zagranicą konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów. Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze korzyści to: komplementarność zakupów (np. szukając prezentów, można wybrać spośród drobnego AGD, zabawek, akcesoriów dla psów i kotów, kosmetyków etc.), a także wygoda: zakupy w 5 domenach sklep spakuje w jeden „koszyk” i nada jedną, tanią przesyłką” – mówi Tomasz Kabarowski.

Firma prowadzi też działania marketingowe w mediach społecznościowych. „Prowadzimy aktywną komunikację w zakresie social media na portalu Facebook. Mamy świadomość, że jest to bardzo silne narzędzie wizerunkowe, wyprzedzające intencje naszych potencjalnych klientów, ale także istotny element strategii biznesowej”- mówi Paulina Gorgos, odpowiedzialna w Neo24.pl za media społecznościowe i PR. „Za pośrednictwem fanpage’a można m.in. zadawać nam pytania, zarówno w kwestiach produktowych jak i kompleksowej obsługi. W nowym roku planujemy uwzględnić w komunikacji też inne portale społecznościowe” – dodaje.

W okresie świątecznym, jak co roku najbardziej intensywnym biznesowo dla branży e-commerce, Neo24.pl przewiduje rekordowe wyniki sprzedaży – w niektórych kategoriach, jak np. prezentowe przeboje z segmentu elektroniki i IT (tablety, konsole, smartfony), grudniowe wzrosty sięgną nawet 500%. „Ogromnym zainteresowaniem będą się też cieszyć zabawki – to doskonały przykład kategorii, na której dobrze widać przewagę zakupów internetowych nad poszukiwaniem prezentu w centrach handlowych. Jak co roku, na listy wymarzonych przez dzieci pozycji trafi około 20 top pozycji – określone zestawy klocków czy modele lalek, na które czekać będą maluchy w całym kraju. W dużej części tradycyjnych sklepów ich zapas błyskawicznie się wyczerpie, a na jego uzupełnienie trzeba będzie czekać, sprawdzać w innych lokalizacjach etc. W Neo24.pl ten problem nie istnieje – towar jest dostępny w centralnym magazynie i trafia do kupującego od razu, prosto stamtąd, można go znaleźć i kupić bez wychodzenia z domu” – komentuje Tomasz Kabarowski.

Neo24.pl wpisuje się także w światowy trend wzrastającej sprzedaży za pośrednictwem tabletów i smartfonów. „Odnotowaliśmy także spory wzrost zakupów za pośrednictwem wszelkich urządzeń mobilnych. W zestawieniu z rokiem poprzednim, jest to liczba około dwukrotnie większa. Pamiętajmy jednak, że jesteśmy w trakcie świątecznego szału prezentowego, a więc tendencja ta będzie wzrostowa” – mówi Paulina Gorgos.

Ważnym czynnikiem sukcesu będzie na pewno poważny rozwój segmentu IT w ofercie Neo24.pl, jaki dokonał się w 2012 roku – sklep prognozuje, że nadal będzie poszerzał swój udział w rynku sprzedaży komputerów, notebooków, a przede wszystkim tabletów. Na liście zakupowych hitów przed Świętami znajdą się też na pewno konsole i gry.

Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych w Neo24.pl na prezenty, tradycyjnie należeć będą także: małe AGD (maszynki do golenia, depilatory, prostownice, suszarki, wypiekacze do chleba, gofrownice etc.), ale również: telewizory i zestawy kina domowego, które rokrocznie przed Bożym Narodzeniem odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. „Szacujemy, że co trzeci telewizor sprzedawany w internecie, to sprzęt zamawiany w Neo24.pl“– dodaje Tomasz Kabarowski.

Reklama

SCF 2017 Spring