Vouchercloud: zbyt wolno działające witryny tracą 57% klientów

Według raportu firmy Vouchercloud, niedostateczna szybkość witryn internetowych to główny czynnik odstraszający konsumentów od korzystania z usług sklepów online. Badania przeprowadzone przez firmę wykazały, że 57% konsumentów opuszcza stronę sklepu, której czas odpowiedzi przekracza trzy sekundy. 80% z nich już nigdy nie wróci na taką witrynę.

Analitycy odkryli, że 92% kupujących online szczególnie wysoko ceni sobie aspekt wizualny, który oferują zakupy w internecie. Jako na kluczowy czynnik wpływający na ich decyzje zakupowe wskazują grafiki i zdjęcia przedstawiające kupowane produkty. Z badań wynika także, że zamieszczenie przynajmniej kilku różnych zdjęć produktu może prowadzić do zwiększenia sprzedaży aż o 58%.

Ponadto, większość konsumentów (57%) twierdzi, że klipy wideo z prezentacją produktu dają im większą pewność podczas podejmowania decyzji o zakupie. Obniżają one także prawdopodobieństwo zwrócenia towaru przez klienta. 52% kupujących przyznaje, że możliwość obejrzenie prezentacji wideo sprawia, że ich czas odwiedzin na danej stronie się wydłuża. 45% z kolei twierdzi, że często wraca na strony oferujące takie prezentacje.

Jeśli chodzi o dostawę towarów, 59% konsumentów przyznaje, że koszty przesyłki są dla nich istotnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie. 24% z kolei twierdzi, że dostawa towaru w dniu zamówienia jest dla nich kluczową usługą. 76% konsumentów deklaruje, że ekspresowa dostawa nie ma większego znaczenia.

Średnio 67,4% klientów porzuca swoje elektroniczne koszyki przed zamknięciem transakcji. Część z nich (41%) postępuje tak ze względu na ukryte koszty, które zostają naliczone dopiero przy zatwierdzaniu płatności. 29% nie akceptuje wymagania założenia konta na stronie dopiero na etapie końcowym, a 11% rezygnuje z zakupów z powodu przewlekłego procesu zatwierdzania płatności. Statystycznie, mężczyźni częściej porzucają koszyki z zakupami, a największą grupą statystyczną wśród internautów rezygnujących z elektronicznych koszyków są konsumenci w wieku 22-44 lat.

vouchercloud

Reklama

SCF 2017 Spring