Dzień Darmowej Dostawy: sklepów online więcej o 30%

darmowa-dostawa

W Dniu Darmowej Dostawy, ogólnopolskiej akcji e-commerce, która odbyła się 2 grudnia 2013 roku, wzięło udział 2450 sklepów. Stanowi to ponad 30 proc. więcej niż w ubiegłorocznej edycji.

W tym roku kilkudziesięciu sprzedawców internetowych zdecydowało się na udział w akcji darmowej wysyłki. Były to m.in.: Media Expert, Avans, Almi Decor, Duka, Reserved, Sinsay, Diverse, Top Secret, Atlantic, Jack Wolfskin, Swiss, Wólczanka, Big Star, Vistula, Wittchen, Answear.com, 4F, Bytom, Ochnik, Organic Farma Zdrowia, Tup-Tup, Ryłko, Converse, City Sport. Cocodrillo i wielu innych.

Przedstawiciele firmy Organic Farma Zdrowia potwierdzili, że ruch w ich sklepach internetowych był tego dnia wyższy, ale mniejszy w porównaniu z rokiem ubiegłym.

„Nie mamy jednak zastrzeżeń do samej akcji, bo mniejszy ruch w naszym e-sklepie mógł być spowodowany tym, że na kilka dni przedtem ruszyliśmy z nowymi e-delikatesami Organic24.pl. Możliwe, że klienci jeszcze nie poznali nowego sklepu online, ponieważ robili zakupy w dotychczasowym e-sklepie.” – mówi jeden z przedstawicieli ds. rozwoju sklepu online Organic.

W tegorocznym Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 2450 sklepów. Stanowi to najlepszy wynik w czteroletniej historii tej akcji w Polsce. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4 proc.), „Uroda i zdrowie” (12,4 proc.), „Odzież, dodatki” (12,3 proc.), „Dla Dzieci” (7,5 proc.) oraz „Sport” (5,7 proc.). Zainteresowanie sklepów akcją było bardzo duże już od pierwszego dnia zapisów. W ciągu tygodnia od zamieszczenia formularzy rejestracyjnych zgłosiło się ponad 500 sklepów.

W trakcie 24 godzin trwania akcji z witryny www.dziendarmowejdostawy.pl 2,95 mln potencjalnych klientów zostało przekierowanych na strony sklepów. Z kolei w dniach 1–3 grudnia oficjalna strona Dnia Darmowej Dostawy zanotowała aż 161 tys. wizyt i ponad 116 tys. użytkowników, którzy spędzali na niej średnio 4 minuty i 49 sekund. Liczba odsłon zbliżyła się do 0,5 mln.

Dzień Darmowej Dostawy wzbudził tak duże zainteresowanie klientów, że część sklepów podjęła decyzję o przedłużeniu akcji o kilka, a nawet kilkanaście godzin. Obecnie sklepy zajmują się realizacją przyjętych tego dnia zleceń.

Akcję dostawy przedłużył chociażby sklep Media Expert, w którym darmowa wysyłka dla klientów obowiązuje do dnia 13 grudnia br. Tym razem jednak dotyczyła ona zamówień na kwotę minimalną 99 zł.

Dzień Darmowej Dostawy służy przede wszystkim przekonaniu do zakupów tych klientów, którzy nie chcą ponosić kosztów wysyłki lub odbierać produktów osobiście w sklepach. Klienci mogli więc zaoszczędzić na kosztach dostawy od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych. Na przykład w sklepie online Duka w każdy zwykły dzień produkty można zamówić z dostawą do domu – koszt przesyłki kurierskiej wynosi 15 zł, z wyjątkiem bardzo ciężkich produktów – stołów drewnianych, dla których firma oferuje transport w cenie 200 zł.

„2 grudnia przyłączyliśmy się do akcji Dzień Darmowej Dostawy. Przy minimalnym zamówieniu na kwotę 20 złotych wysyłaliśmy produkty bez dodawania kosztu transportu, wynoszącego normalnie 15 złotych. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży i oczywiście wzrost odwiedzin na stronie o ok. 80 proc. w stosunku do ubiegłego tygodnia.” – mówi Dagmara Dyba z firmy Duka.

Reklama

SCF 2017 Spring