Divante wdrożyło e-sklep dla niemieckiej sieci Spiele Max AG

Divante – spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego – zrealizowała projekt budowy internetowego kanału sprzedaży dla lidera branży artykułów dziecięcych, działającego na rynku w Niemczech. Wdrożona platforma została oparta na bazie systemu Magento.

W ramach umowy spółka Divante odpowiadała za wdrożenie technologiczne sklepu internetowego dla niemieckiej centrali firmy SPIELE MAX. Zdecydowano się na wykorzystanie jednego z najszybciej rozwijających się narzędzi e-commerce – platformy Magento. W gestii Divante znalazła się także zaawansowana integracja e-sklepu z aplikacjami IT wykorzystywanymi przez klienta, w szczególności z systemem ERP, rozwiązaniem do zarządzania produktami (PIM) oraz systemem płatności ADYEN. Projekt obejmował również parametryzację infrastruktury serwerowej, pod kątem specyfikacji technicznej wdrożenia.

Wdrożona platforma Magento oferuje szereg przydatnych funkcjonalności, m.in. śledzenie porzuconych koszyków, raportowanie na temat jakości klienta, obsługę produktów cyfrowych, elastyczny mechanizm kuponów oraz m-commerce. „Wybraliśmy Magento gdyż w naszej ocenie to najlepsza platforma do tworzenia średniej wielkości sklepów. Mamy klientów, którzy obsługują sprzedaż na poziomie kilkunastu milionów miesięcznie z wykorzystaniem Magento – doskonale się to sprawdza” – komentuje Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante z Grupy OEX. „Uzyskujemy stabilność i szybkość działania przy zachowaniu elastyczności. Z wielu platform, których używaliśmy, obecnie najwięcej wdrożeń prowadzimy właśnie na Magento” – dodaje.

Źródło: www.spielemax.de

Całość prac zakończono w ciągu 7 tygodni. Sklep internetowy SPIELE MAX, działający pod adresem www.spielemax.de, rozpoczął sprzedaż online na początku listopada 2013 roku.

„Dziś coraz większa liczba firm działających w tradycyjnym modelu handlowym decyduje się na dywersyfikację kanałów sprzedaży. Uruchomienie serwisu e-commerce to nie tylko szansa dotarcia do szerszego grona klientów. Dziś duża część kupujących ceni sobie możliwość dostępu do informacji na temat produktu przez internet, niezależnie od miejsca dokonania finalnej transakcji” – komentuje Tomasz Karwatka.

Obecnie nawet połowa polskich konsumentów przed dokonaniem zakupu produktu w tradycyjnym sklepie poszukuje informacji na jego temat w internecie. Według badania przeprowadzonego przez IMAS na zlecenie Divante w ciągu ostatnich 12 miesięcy zabawki przez internet przynajmniej raz kupiło 50 proc. respondentów.

Marka SPIELE MAX jest obecna na niemieckim rynku od ponad 25 lat. Jest liderem w sektorze sprzedaży detalicznej produktów dla dzieci, takich jak zabawki, wózki czy meble niemowlęce. Firma posiada 55 placówek naziemnych, a jej asortyment liczy ponad 30 000 artykułów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring