InPost: liczba przesyłek wzrosła o 250%

Według szacunków grupy Integer.pl średnia liczba przesyłek przekazywanych w listopadzie i grudniu 2013 roku przez InPost wzrosła o 250%. Coraz więcej e-sklepów decyduje się na wspólne akcje promocyjne z InPost.

Dostawę za pomocą Paczkomatów InPost umożliwia obecnie blisko pięć tysięcy e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Komputronik, Agito, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30 tysięcy e-detalistów oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Integer.pl, 97% osób, które skorzystało z terminali, poleca rozwiązanie swoim znajomym.

Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się już nie tylko na uruchomienie w swojej ofercie opcji dostawy za pośrednictwem paczkomatów InPost, ale także na współpracę marketingową i wspólne akcje promocyjne. Opcję odbioru towarów z terminali bezpłatnie lub za minimalną opłatą umożliwiają m.in. czołowy sklep internetowy ze sprzętem elektronicznym X-com.pl, portal Satysfakcja.pl z szeroką gamę produktów RTV i AGD, a także: 5.10.15, Kontri, ZloteWyprzedaze.pl oraz Strefaurody.pl. W przypadku ostatniego z wymienionych serwisów paczkomaty InPost będą jedyną proponowaną przez sklep metodą dostawy produktów.

„Konieczność wprowadzania na rynek innowacyjnych form dostarczania produktów dostrzegana jest już przez gigantów branży e-commerce, takich jak Amazon czy Google. Różnica jest taka, że paczkomaty InPost stawiają na model „otwarty” usługi, dzięki czemu adresują ofertę do 92% klientów w sektorze e-commerce. Podczas, gdy inne firmy testują dopiero rozwiązania paczkomatowe, my stawiamy kilka tysięcy terminali rocznie na całym świecie. Dla porównania: Deutsche Post rozstawiała dwa tysiące maszyn w Niemczech przez 12 lat, a Duńczycy instalowali 180 terminali w okresie aż czterech lat.” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Jak pokazują statystki, blisko 60% produktów odbieranych jest z paczkomatów poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych, a współpraca z czołowymi graczami rynku e-commerce pozwala czterokrotnie zwiększać udział dostaw za pomocą Paczkomatów InPost w sklepie partnera. Także analitycy Deloitte wskazują, że e-detaliści, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz” poniosą ryzyko braku wzrostu sprzedaży online.

Według statystyk opublikowanych w serwisie Opineo.pl, aż 94% osób, które skorzystały z Paczkomatów InPost, jest  zadowolonych z usługi. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje obecnie UPS, a trzecie DHL. Niższy poziom współczynnika zadowolenia osiągnęły także: Opek, Siódemka oraz Poczta Polska, której udział pozytywnych opinii użytkowników osiągnął wartość 68% (przy 12% opinii negatywnych) .

Na koniec 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 innowacyjnych terminali.

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów światowego handlu detalicznego. Podczas gdy pozostałe kanały sprzedażowe odnotowywały w ciągu ostatnich trzech lat wzrost na poziomie zaledwie 1,3%, wartość globalnego e-handlu zwiększyła się w tym czasie aż o 18% . Osób korzystających z oferty sklepów internetowych w Polsce przybywa w równie szybkim tempie. W samym lipcu witryny portali umożliwiających zakupy w sieci odwiedziło aż 12 milionów użytkowników. A może być ich jeszcze więcej, biorąc pod uwagę wzmożone zainteresowanie tego typu serwisami w okresie świątecznym.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring