Holenderski gigant przebudował stronę e-commerce

Wiodąca duńska sieć detaliczna, de Bijenkorf, zanotowała 50% wzrostu wydajności strony uruchomiła nową wielokanałową wersję, zaprojektowaną przez Javelin Group.

Aby wspomóc sprzedaż online, Javelin Group zaimplementowała platformę Intershop 7, która charakteryzuje się solidną architekturą, jest funkcjonalna i łatwo było zintegrować ją z istniejącymi już projektami de Bijenkorf.

Implementacja nowego oprogramowania odbyła się we wszystkich systemach de Bijenkorf. Zmieniono wyszukiwanie, nawigację oraz usługi dostępne w chmurze, sposób zarządzania treścią, wielokanałową platformę płatniczą oraz system ERP. Aby zintegrować wszystkie systemy, Javelin Group stworzył specjalny Order Management System, który koordynuje wszystkie czynności związane z e-commerce we wszystkich kanałach sprzedaży i pozwala koordynować realizację zamówień z dostawcami.

Bijenkorf

Aby usprawnić zakupy i zwiększyć obroty, zintegrowano wszystkie kanały sprzedaży z jednym systemem finalizowania transakcji, dzięki czemu klient robi zakupy do jednego koszyka na wszystkich urządzeniach. Pozwala to klientom robić zakupy w płynny sposób zarówno na komputerze, jak i na tabletach i smartfonach. W salonach sprzedaży klient ma natomiast dostęp do szerokiej oferty za pomocą tabletów, na których również zainstalowane są terminale płatnicze.

Nowe rozwiązanie zawiera także zarządzany centralnie system służący do prowadzenia wielokanałowej promocji, dzięki któremu można m.in. kierować programami lojalnościowymi.

bijenkorf2

Platforma została zaprojektowana tak, żeby obsługiwać ponad milion wyświetleń w ciągu godziny i umożliwić wysoką konwersję nawet w szczytach sezonu sprzedażowego.

Pieter Heij, dyrektor sprzedaży wielokanałowej w de Bijenkorf skomentował: „Cieszymy się, że możemy zaproponować naszym klientom płynne doświadczenie zakupowe, oparte na solidnej platformie. Zaobserwowaliśmy 50% większą wydajność strony oraz natychmiastowy wzrost sprzedaży. Praca z Javelin Group była czystą przyjemnością, już planujemy kolejne wspólne projekty.”

Fraser Davidson, dyrektor ds. technologii w Javelin Group powiedział: „de Bijenkorf poszukiwał wydajnego rozwiązania dla e-commerce, które można ściśle zintegrować z istniejącym już systemem. Miało ono obsługiwać intensywny ruch na stronie w szczycie sezonu i zapewnić klientom płynne doświadczenie zakupowe we wszystkich kanałach. Cieszymy się, że strona de Bijenkorf przeszła modernizację i jest obecnie bardziej wydajna.”

bijenkorf3

De Bijenkorf jest największą holenderską siecią detaliczną z ponad 140 latami tradycji. Sprzedawca znany jest z szerokiego asortymentu produktów, ze sposobu aranżowania wystaw oraz z ciekawych eventów. Posiada 12 oddziałów w wielkich holenderskich miastach, z głównym salonem umiejscowionym na skwerze Dam w Amsterdamie. Inne duże salony znajdują się w Rotterdamie i w Hadze. Średniej wielkości sklepy znajdują się w Amstelveen, Arnhemie, Utrechcie, Eindhoven, Enschede i w Maastricht. Sklep internetowy obsługuje wyłącznie rynek holenderski.

Reklama

SCF 2017 Spring