Gigya: Pinterest najbardziej popularny na stronach e-commerce

Mimo że Facebook i Twitter nadal wiodą prym jako najpopularniejsze portale do udostępniania treści, bardzo szybko dogania je Pinterest. Wzrost popularności serwisu sprzężony jest z dynamicznym rozwojem e-commerce, wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gigya.

Wyniki za trzeci kwartał dotyczące trendów w udostępnianiu treści w social media pokazują, że dominującymi serwisami są nadal Facebook (41%) i Twitter (30%). Poważnie jednak zagraża im Pinterst.

Portal, na którym udostępniać można zdjęcia zyskał 4% w porównaniu z drugim kwartałem i jest teraz najbardziej popularnym miejscem do udostępniania treści dla 20% użytkowników. W porównaniu z drugim kwartałem, udział Facebooka spadł o 9%, a udział Twittera wzrósł o 6% – czytamy na blogu Gigya.

Gdy porównać różne sektory działalności online, okazuje się, że Pinterest jest najbardziej popularnym miejscem udostępniania linków do stron e-commerce (44%). Tuż za nim plasuje się Facebook (37%), Twitter (12%), inne serwisy (4%) oraz Google+ (3%).

„Popularność Pinterestu wśród użytkowników stron i aplikacji e-commerce jest ewidentna. W tym sektorze wyprzedza on wszystkie pozostałe portale. Ostatnio Pinterset uruchomił funkcję API, która pozwoli przedsiębiorcom zamieszczać na ich stronach i aplikacjach najbardziej popularne posty. Ta nowa funkcja wzmocni jeszcze bardziej pozycję Pinterestu wśród użytkowników stron e-commerce.” – twierdzą eksperci Gigya.

Warto zauważyć, że podczas gdy Facebook, Twitter, Pinterest, Google + i LinkedIn nadal dominują globalnie, mniejsze regionalne portale takie jak japoński Mixik, południowoamerykański Orkut i rosyjski Vkontakte również zyskują na popularności pod względem liczby udostępnień.

Gigya-Sharing-Infographic_Q3-2013-572x3000

Reklama

SCF 2017 Spring