Groupon walczy katapultami z Amazonem i Google

Groupon, portal zakupów grupowych i jeden z liderów światowego e-handlu, włączył się do wojny rozpętanej przez Amazona i jego pomysł na dostawę wykonywaną przez drony. Groupon wytoczył ciężką artylerię, ogłaszając, że przesyłki będzie wysyłał klientom za pomocą średniowiecznej katapulty. Prześmiewczy filmik ilustrujący pomysł jest odpowiedzią na najnowsze plany ujawnione przez Amazona i Google, które planują zautomatyzować dostawę za pomocą dronów i robotów.

Sprzedawca internetowy, zamiast – jak jego konkurencji – patrzeć w przyszłość, czerpie inspirację z przeszłości. Zaznacza, że to żaden wstyd stosować technologię, którą nie pogardził sam Król Artur. Eksperci Groupona podkreślają również, że drony i roboty są nieobliczalne i przerażające.

Slogan, którym Groupon opatrzył nową usługę brzmi: „Z naszego lochu prosto pod Twoje drzwi”. Aby wcielić swój plan w życie, Groupon musi hojnie sypnąć kasą, gdyż zainstalowanie milionów katapult we wszystkich 48 krajach, na terenie których dostarcza produkty, nie będzie tanie. Najlepszą strategią byłaby inwestycja w trebusz, który według Wikipedii był najpotężniejszą katapultą używaną w Średniowieczu. Mogła ona miotać pociski nawet na odległość kilkuset metrów.

„Jesteśmy firmą, która stawia na technologie, ale zachowujemy umiar. Mówimy „stop!” gdy rozważa się stworzenie samodzielnych maszyn, które będą brzęczały ludziom pod domem, budziły śpiące dzieci, a kto wie, może i robiły zdjęcia osobom biorącym prysznic. W Grouponie stawiamy na świetne transakcje, dobrą obsługę i średniowieczne katapulty.” – podkreśla Everett Weiss z działu innowacji w Grouponie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring

One Response

  1. Piotr