Twitter: nowe narzędzia do targetowania kampanii marketingowych

Twitter zaktualizował swoje narzędzia służące do targetowania kampanii marketingowych. Dzięki tej aktualizacji możliwe będzie wyszukiwanie słów kluczowych dla danej kampanii w tweetach użytkowników. Reklamodawcy uzyskali w ten sposób dostęp do znacznie większej grupy docelowej.

Nowe rozszerzenie będzie domyślnym rozwiązaniem dla targetowania za pomocą słów kluczowych, które Twitter wprowadził już wcześniej. Oryginalne narzędzi pozwalało reklamodawcom dotrzeć do użytkowników Twittera, którzy publikowali treści związane z danym słowem, jak np. „kawa”, bądź też odpowiadali na tweety zawierające to słowo. Na swoim blogu firma zaprezentowała przykład kawiarni, która zleciła targetowanie tweedów zawierających słowa „dobra kawa”. Dzięki aktualizacji, reklamodawca ten będzie mógł śledzić wszystkie konwersacje, które zawierają nie tylko kluczowe słowa, ale także ich synonimy oraz podobne słowa o innej pisowni. W ten sposób system odnajdzie też na przykład słowa „świetna latte”.

Źródło: Twitter

Nowe narzędzie jest dostępne od 11 grudnia. Można je pobrać pod adresem ads.twitter.com, lub poprzez API. Dla reklamodawców, którzy nadal chcą targetować swoje kampanie jedynie przy użyciu słów kluczowych, nie stanowi to problemu – mogą po prostu dodać symbol „+” i w ten sposób oddzielić pojedyncze słowa, aby system nie rozszerzał kryteriów wyszukiwania. Posługując się naszym przykładem, sprofilowanie kampanii pod hasło „dobra+kawa” będzie skutkowała wyświetleniem jedynie tych konwersacji, które zawierają słowa „dobra” i „kawa.”

Nowe rozszerzenie będzie stosowane jako domyślne dla kampanii targetowanych za pomocą słów kluczowych, jednak Twitter zapowiada, że kampanie rozpoczęte przed aktualizacją zachowają dotychczasowe ustawienia – znak „+” zostanie automatycznie dodany do słów kluczowych w nich użytych, aby zapobiec niepożądanemu rozszerzeniu kryteriów wyszukiwania. Firma zapewnia także, że potencjalne rozszerzenie kryteriów nie wpłynie na częstotliwość wyświetlania reklam, a użytkownicy nadal będą mogli ukryć reklamy, które ich nie zainteresują.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring