Mailing nadal kluczowy dla strategii online

E-mail marketing nie odchodzi jeszcze do lamusa, przekonuje Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Ze sporządzonej przez ekspertów infografiki wynika, że z tej formy marketingu korzysta 83% firm działających na polskim rynku.

69% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej każdego dnia – wynika z danych zaprezentowanych przez IAB Polska. 71% użytkowników poczty e-mail deklaruje, że regularnie czyta newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę. W Polsce open rate, czyli wskaźnik otwarć wynosił w 2012 19,32%. Click-through rate czyli średni wskaźnik kliknięć w stosunku do otwartych maili w 2012 roku wynosił 6,51%. W 2013 roku w odnotowano istnienie 3,6 miliarda skrzynek pocztowych. Do 2016 roku liczba ta ma wzrosnąć do 4,3 miliarda.

W e-mail marketingu coraz większą rolę odgrywać zaczynają nowe technologie. Na urządzeniach mobilnych sprawdzanych jest 7% e-mali marketingowych. Mimo rosnącej popularności social media, 97% respondentów uważa pocztę elektroniczną za najpopularniejszą formę komunikacji w sieci.

E-mail marketing jest przede wszystkim wyjątkowo opłacalny. Według danych DMA, stopa zwrotu z inwestycji w działania e-mail marketingowe wynosi 2850%. Nic zatem dziwnego, że różne elementy kampanii e-mail marketingowych stosuje 83% firm. Wydatki, które poniosły na e-mail marketing w 2012 roku wynosiły 128 milionów zł.

Infografika została sporządzona przez Grupę Roboczą Email Marketing, która działa w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Pracuje aktualnie nad aktualizacją dobrych praktyk z zakresu e-mail marketingu.

2719_530_0_1_339d94c45d__infografika-email-marketing-2013-1000

Reklama

SCF 2017 Spring