Komputronik: kanał online pozwala działać bez barier

slawomir_kominskiKomputronik, który przez internet sprzedaje od 15 lat, notuje ciągłe wzrosty w tym kanale sprzedaży. Firma stawia na sprzedaż wielokanałową i planuje ekspansję na rynki zagraniczne.

Komputronik S.A., czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce, według wstępnych danych w listopadzie 2013 roku wypracował w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży o wartości 11,4 mln zł. W porównaniu z listopadem 2012 oznacza to wzrost o 4,6% (10,9 mln zł w listopadzie 2012 roku). Narastająco, w okresie 8 miesięcy, od kwietnia do listopada 2013 roku, szacunkowy zysk handlowy wyniósł 79,2 mln zł, wobec 63,1 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 25,5%.  Wzrost obrotów to zasługa m.in. kanału online.

„Elektronika wspólnie z branżą fashion to dwie lokomotywy, które ciągną sektor e-commerce, dlatego uważam, że dalej utrzyma się korelacja pomiędzy dynamiką wzrostu całego rynku i segmentu, w którym działa Komputronik S.A.” – komentuje Sławomir Komiński, dyrektor e-commerce w Komputronik.

„Polski rynek e-commerce, dalej, pomimo okresu spowolnienie gospodarczego, notuje bardzo dynamiczne wzrosty, potwierdzając tym samym ogromny potencjał. Nie ma jeszcze opublikowanych danych za ostatnie, kluczowe dla całego handlu miesiące, ale według prognoz instytutów badawczych i organizacji zrzeszających podmioty z branży e-commerce, w kończącym się 2013 r. prognozowany jest wzrost sprzedaży w całym sektorze do poziomu 26 mld zł. To o 3 mld więcej niż w 2012. Myślę, że rok 2014 przyniesie jeszcze większe wzrosty i wartość obrotów w polskim e-commercie przekroczy poziom 30 mld złotych. „

Rozwój sprzedaży z wykorzystaniem mediów elektronicznych ma dla Komputronika znaczenie strategiczne, ale firma nie traktuje kanału on-line jako odrębnego, niezależnego bytu. „Biorąc pod uwagę rzeczywistość, w której światy on-line i off-line coraz bardziej wzajemnie się przenikają i mamy do czynienia ze zjawiskiem, które nazywam „konwergencją zakupową”, kwestia wyboru miejsca finalizacji transakcji staje się niejako potrzebą danej chwili. Dziś, w danej konkretnej sytuacji klientowi może wygodniej będzie zamówić sprzęt z dostawą do domu, ale jutro będzie wolał odwiedzić nasz salon i skorzystać z porady naszych doradców, a za miesiąc może być dokładnie odwrotnie. To jednak cały czas będzie ten sam nasz klient.” – mówi Sławomir Komiński. Dlatego na najbliższe miesiące plany Komputronika będą koncentrowały się przede wszystkim na tym, aby silniej zaistnieć we wszystkich kanałach z dostosowaną do klienta ofertą produktową. Firma stawia na to, by w precyzyjny sposób docierać do klientów polskich i zagranicznych. Komputronik planuje ekspansję na rynek niemiecki, prowadzi także sprzedaż.

Komputronik aktualnie partycypuje w kilku dużych programach realizowanych przez zewnętrznych operatorów, natomiast nie posiada własnego, odrębnego programu, który adresowany byłby do klientów detalicznych. Programy, w których działa firma, takie jak PayBack, czy Vitay dostępne są zarówno dla klientów finalizujących transakcję on-line, jak i tych, którzy dokonują zakupu w naszej sieci detalicznej. „Natomiast oferta naszej sieci detalicznej uzależniona jest od powierzchni ekspozycyjnej i magazynowej, jaką dysponujemy w danej lokalizacji. Dlatego biorąc pod uwagę te obiektywne uwarunkowania, oferta naszego e-sklepu jest bardziej rozbudowana, po prostu internet praktycznie nie ma barier, a ponieważ nasz sklep bazuje na dostępności zarówno naszego magazynu centralnego, jak i jest sumą stanów poszczególnych salonów, jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom najszerszą asortymentowo ofertę, spośród wszystkich polskich e-sklepów handlujących elektroniką.” – mówi Sławomir Komiński.

Komputronik.pl był pierwszym sklepem z elektroniką o tak przekrojowej ofercie produktowej i jednym z pierwszych dużych sklepów e-commerce w polskim internecie. Powstał w 1998 roku. Firma swoją stronę e-commerce sworzyła sama. „Zarówno proces tworzenia strony, czyli tego co widzi użytkownik, jak i samego enginu naszego e-sklepu oraz niemal wszystkich aplikacji transakcyjnych i wspomagających, realizowany był przez nasze wewnętrzne zespoły i zasoby. Również procesy zarządzania i rozwoju platform e-commercowych należących do Komputronik S.A. w całości realizowane są in-house.” – informuje Sławomir Komiński.

Komputronik SA działa od ponad 17 lat. Sprzedaje sprzęt komputerowy, oprogramowanie, akcesoria elektroniczne, a także produkty AGD i RTV. W tym czasie spółka stworzyła sieć sprzedaży złożoną z około 220 salonów i zrealizowała znacznie ponad 2 miliony zamówień w internetowym sklepie Komputronik.pl. Komputronik SA wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Komputronik, do której należą również: Benchmark, Komputronik API, Idea Nord, Cogitary, Movity, KEN TI, a także czeska spółka K24. Komputronik S.A. jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2007 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring