Sociomantic Labs: konsumenci oczekują spersonalizowanych reklam

Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Sociomatic Labs, firmy specjalizującej się w oprogramowaniu reklamowym dla e-commerce, 70% konsumentów czuje się komfortowo otrzymując spersonalizowane reklamy. Analitycy twierdzą, że personalizacja treści marketingowej prowadzi do radykalnej poprawy wpływu danego kanału reklamowego na decyzję konsumenta, zakupie towaru.

Badania zostały przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą ResearchNow. W ich ramach przebadano grupę 1000 respondentów pod kątem ich nastawienia do reklam cyfrowych i sklepów online.

Podczas gdy 70% ankietowanych stwierdziło, że czuje się komfortowo otrzymując reklamy spersonalizowane, 41% idzie o krok dalej – uważa, że otrzymywanie niespersonalizowanych treści reklamowych to największy powód do irytacji podczas surfowania po sieci. Reklamy o charakterze spamu oraz wielokrotne wyświetlanie reklamy danego produktu na jednej stronie uważane są za jedne z największych wpadek marketingowych, jakie można popełnić.

Raport podsumowuje odpowiedzi uzyskane zarówno od całej grupy badawczej, jak i od tych respondentów, którzy stwierdzili, że reklamy są dobrze targetowane. Spośród wszystkich badanych, 26% uznało reklamy online za najmocniej wpływające na decyzję odbiorcy. Drugie miejsce zajął Facebook (17%), a trzecie – urządzenia mobilne (5%). Spośród tych, którzy uznali, że reklamy są targetowane dostatecznie dobrze, 52% za najistotniejsze uznało reklamy w internecie, 50% na Facebooku. 22% uznało, że reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych najbardziej wpływają na ich decyzje zakupowe. .

Według analityków, personalizowanie reklam zwiększa także zdolność danego kanału marketingowego do pozytywnego wpływania na konwersję. Prawdopodobieństwo skorzystania z promocji zaproponowanej w reklamie okazało się dużo wyższe wśród grupy odbiorców reklam targetowanych. Spośród wszystkich respondentów, 82% zadeklarowało chęć korzystania z kuponów otrzymanych drogą e-mailową, 53% z tych wyświetlanych w reklamach online, a 35% – na smartfonach. Spośród tych, którzy uznali, że reklamy zostały dobrze spersonalizowane, wartości te wyniosły odpowiednio 91%, 74% i 67%.

Jason Kelly, prezes Sociomantic, tłumaczy: “Badania uświadomiły nam, że konsumenci doceniają trafnie spersonalizowane reklamy i z reguły odpowiadają pozytywnie na oferty złożone drogą wielokanałową. Zebrane przez nas dane pokazują, że trafne targetowanie ma niezwykle istotny wpływ na końcową decyzję konsumenta i jego ewentualną konwersję. Jeden z kluczowych wniosków płynących z raportu jest taki, że konsument musi znaleźć się w centrum efektywnej kampanii marketingowej dla biznesu e-commerce. Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą dostosować formę kontaktu z klientem do jego oczekiwań.”

Źródło: Sociomantic Labs

Reklama

SCF 2017 Spring