Frisco.pl: rekordowa liczba transakcji mobilnych

O ponad 200% zwiększyła się liczba wizyt klientów we Frisco.pl złożonych przy pomocy urządzeń mobilnych w okresie działania wirtualnego sklepu w metrze względem poprzedniego miesiąca. Wśród mężczyzn wzrost ten wyniósł 220%, a 180% wśród kobiet. Prawie co trzecia osoba, która zrobiła zakupy we Frisco.pl przez aplikację mobilną na smartfona, mieszka na Mokotowie lub Ursynowie.

Dalej plasują się Praga Południe i Ochota – na te dzielnice przypadło odpowiednio 9% i 8% zamawiających w ten sposób w internetowym supermarkecie. Najmniej mobilni na spożywczych e-zakupach okazali się mieszkańcy Wesołej, a następnie Rembertowa, Targówka, Wawra i Włochów. Wirtualny supermarket Frisco w warszawskim metrze ruszył na początku listopada br. i działał do końca miesiąca. Ściany po obu stronach stacji Centrum były wówczas wyklejone grafikami imitującymi półki sklepowe, z których można było zrobić zakupy z dostawą do domu skanując smartfonem kody kreskowe poszczególnych produktów.

„Głównym zadaniem pierwszego wirtualnego sklepu w warszawskim metrze było pokazanie klientom, że codzienne zakupy mogą być mobilne, a przez to też bardzo wygodne. Chcieliśmy przekonać ich, że dziś nie trzeba tracić cennego czasu w kolejkach, bo produkty do domu można zamówić praktycznie z każdego miejsca, a my dowieziemy je pod drzwi. Cała akcja miała też zwiększyć rozpoznawalność Frisco wśród konsumentów. Po miesiącu działania wirtualnego sklepu z całym przekonaniem możemy stwierdzić, że spełnił on swoje cele. Przez cały listopad notowaliśmy znaczące wzrosty odwiedzin. Co więcej, mobilnymi zakupami spożywczymi w internecie zainteresowali się nie tylko warszawiacy, bowiem co 11. zamawiający przez aplikację to osoba mieszkająca poza stolicą – zauważa Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Zamówienia z wirtualnego sklepu w metrze spływały od rana, zaraz po jego uruchomieniu. Tylko pierwszego dnia zarejestrowano kilkaset pobrań aplikacji na smartfona potrzebnej do robienia zakupów. W całym listopadzie Frisco odnotowało natomiast dwukrotny wzrost liczby osób korzystających z mobilnej aplikacji. Zwiększyło się też ogólne zainteresowanie internetowym supermarketem wśród konsumentów. Przez pierwszy tydzień działania wirtualnego sklepu zanotowano trzy razy więcej wejść na Frisco.pl w porównaniu do danych sprzed miesiąca, a w kolejnych tygodniach listopada odwiedzalność strony utrzymała się na dwukrotnie wyższym poziomie względem analogicznego okresu w październiku br.

frisco2

Największy wzrost zainteresowania mobilnymi zakupami wirtualny sklep w metrze wywołał wśród osób od 18 do 24 lat. Do internetowego Frisco.pl w listopadzie weszli oni za pomocą urządzeń mobilnych o blisko 350% więcej w porównaniu z poprzednim miesiącem.  Niemniej jednak na uruchomienie supermarketu na stacji Centrum bierni nie pozostali też seniorzy – w kategorii od 65 lat wzwyż liczba mobilnych wizyt we Frisco.pl w tym okresie wzrosła o prawie 170%.

W efekcie uruchomienia e-sklepu w metrze w listopadzie znacząco zwiększyła się sprzedaż niemal wszystkich produktów, które pojawiły się na wirtualnych półkach. Sprzedaż niektórych towarów w porównaniu z październikiem br. wzrosła nawet do 1000%. Spośród ponad 150 artykułów dostępnych w supermarkecie na stacji Centrum największą popularnością we Frisco.pl cieszyła się woda niegazowana. Co istotne, aż 8 na 10 najchętniej zamawianych pozycji to produkty świeże, czyli warzywa i owoce, nabiał czy mięso.

frisco3

„Szczególnie cieszy fakt, że mobilni klienci tak chętnie kupują właśnie produkty świeże. To pokazuje, że wraz z rozwojem technologii stajemy się bardziej otwarci. Spożywcze zakupy przez internet nie polegają przecież tylko na tym, by zamawiać pakowane artykuły o długim terminie przydatności, co było główną tendencją zakupową w pierwszym okresie po pojawieniu się na rynku e-supermarketów. We Frisco stawiamy bardzo mocno na jakość produktów, w tym również świeżych, by zaoferować klientom szeroki wybór na codzienne zakupy. Takie towary jak mięso, wędlina czy warzywa i owoce nie są u nas zbierane ze sklepowych półek, ale zamawiamy je u dostawców pod konkretne zamówienia i kilka razy dziennie są do nas dowożone zgodnie z terminami wysyłki do klientów. W ten sposób możemy mieć pewność, że świeże dotrą na miejsce” – przypomina Grzegorz Bielecki.

Na półkach sklepowych w wirtualnym metrze znalazło się na nich ponad 150 różnorodnych produktów, w tym wiele artykułów świeżych. Po zainstalowaniu bezpłatnej aplikacji na telefon klienci mogli zamawiać towary bezpośrednio z wirtualnego supermarketu, skanując smartfonem przypisany do konkretnego produktu kod kreskowy. Mobilna aplikacja zapamiętywała wybrane towary w koszyku, więc zakupy można było dokończyć we Frisco.pl z innego miejsca logując się na swoje konto. Zamówienia w metrze można było składać przez cały tydzień, a kurierzy rozwozili je pod wskazany adres o wybranej godzinie od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-23:00. Terminarz dostaw podzielono na jednogodzinne okna, a za zakupy można było płacić przelewem lub przy odbiorze gotówką i kartą.

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających spożywczych e-sklepów. Działa głównie na terenie Warszawy i okolic, oferując szeroki wybór artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Na terenie całej Polski realizuje zamówienia z wyłączeniem produktów świeżych. Frisco to największy internetowy sklep spożywczy typu pure player w Polsce – prowadzi sprzedaż wyłącznie przez Internet na bazie własnego zaplecza magazynowego i nie jest związany z żadną siecią handlową.

Reklama

SCF 2017 Spring