Facebook testuje reklamy w postaci filmów

Facebook ogłosił, że rozpoczął testy reklam wideo, które będą odtwarzały się automatycznie (ale bez dźwięku) na tablicy użytkowników w miarę jak przewijają stronę w dól. Długo oczekiwane oświadczenie ukazało się 17 grudnia 2013, a próbne reklamy ukażą się w tym tygodniu.

Wiodący portal społecznościowy szuka sposobu, żeby filmy wideo zamieszczane na tablicy były bardziej angażujące. Od września, gdy rozpoczęto testowanie nowych sposobów publikacji filmów, o 10% wzrosła liczba polubień, udostępnień oraz komentarzy użytkowników. Teraz marketingowcy dostaną kolejne narzędzie, dzięki któremu zwiększą zaangażowanie na Facebooku poprzez sponsorowane filmy wideo.

Facebook wprowadzi pierwsze, testowe wersje nowych reklam we współpracy z Summit Entertainment. Film reklamowy Divergent będzie widoczny dla niewielkiej grupy użytkowników. Początkowo będzie odtwarzany bez dźwięku jako jeden z postów na tablicy. Aby go odtworzyć, użytkownicy nie będą musieli ani klikać ani najeżdżać na reklamę. Ci, którzy nie będą chcieli oglądać filmu mogą po prostu przewinąć ekran w dół do innych postów. Jeśli klikną na film, wyświetli się on na pełnym ekranie z dźwiękiem. Facebook zapowiada, że pod koniec filmu wyświetlą się zajawki dwóch kolejnych. W ten sposób użytkownik będzie mógł w łatwy sposób dotrzeć do innych treści opublikowanych przez tego samego reklamodawcę.

Filmy będą działały tak samo w wersji mobilnej, jednak jak twierdzi Facebook, będą one ściągały się z wyprzedzeniem w momencie gdy urządzenie podłączone będzie do WiFi, aby nie wykorzystywać limitu przepływu danych.

W zależności od powodzenia wersji testowej, Facebook rozważy udostępnienie usługi większej liczbie firm. Jak twierdzi Morgan Stanley, wprowadzenie tej usługi dla szerszego grona reklamodawców będzie dla Facebooka bardzo dochodowe. Analitycy przewidują, że obroty z reklam wideo mogą w ciągu roku osiągnąć miliard dolarów. Kolejne prognozy ekspertów Morgan Stanley przewidują, że nowe narzędzie wygeneruje do 2020 roku 6,5 miliardów dolarów obrotu.

Reklama

SCF 2017 Spring