Jest już polska wersja portalu Pinterest

Zyskujący coraz większą popularność portal Pinterest dostępny jest w polskiej wersji językowej. To dobra wiadomość dla sprzedawców internetowych. Jeszcze mało rozpowszechniony w Polsce Pinterest na Zachodzie zyskuje coraz większe znaczenie jako narzędzie marketingowe dla e-commerce.

pinterest_polska

Wprowadzenie polskojęzycznej wersji powinno zachęcić do korzystania z tego kanału promocji tych licznych sprzedawców, którzy nie mają jeszcze profilu na Pintereście. Według analiz agencji Semiocast, portal ma już 70 mln użytkowników na całym świecie. Co prawda w lipcu 2013 roku 71% użytkowników pochodziło ze Stanów Zjednoczonych, jednak serwis szybko zyskuje na popularności również poza macierzystym krajem. W lipcu 55% nowo zarejestrowanych internautów pochodziło spoza Stanów Zjednoczonych. Semiocast przewiduje, że w przeciągu 18 miesięcy do portalu dołączy tylu użytkowników z innych krajów, że przegonią oni Amerykanów pod względem liczebności.

Oprócz polskojęzycznej, Pinterest wprowadził również wersję turecką, słowacką, czeską i rosyjską. Obecnie dostępnych jest 20 wersji językowych portalu. Równolegle z wersją na komputer stacjonarny, Pinterest dostosował dla polskich użytkowników również aplikację na iOS i Android. Ostatnio uruchomiono także wersję japońską, włoską, francuską, na rynek brytyjski i skandynawski.

Posty zamieszczane na Pintereście po polsku nazywane są „Pinami”, a użytkownicy serwisu – „Pinnersami”. Jak czytamy na blogu Pinterestu, wśród polskich “Pinnersów” znalazł się m.in. działacz społeczny Adam Kubicki oraz znany fotograf Tomasz Zienkiewicz. Profile na portalu mają również firmy 9design, Showrooming.com, Ceneo.pl czy Okazje.info.

Reklama

SCF 2017 Spring