Matras udoskonala obsługę przez internet

Od momentu powstania sklep matras.pl notuje rok rocznie kilkuset-procentowe wzrosty. Świadczy to o rozwoju i dużej popularności tej drogi zakupu książek. Coraz więcej klientów odbiera je osobiście w najbliższej księgarni.

Sklep internetowy matras.pl rozpoczął działalność w październiku 2010 roku. Obecnie zarząd sieci pracuje nad udoskonaleniem serwisu. Zarząd sieci nie zdradza na razie szczegółów związanych z rozbudową serwisu. Obecnie matras.pl funkcjonuje na platformie e-commerce Magento, został dostosowany do potrzeb Martas SA i rozwinięty wspólnie z firmą ITAI.

„Kilkuset-procentowa dynamika wzrostów naszego sklepu internetowego Matras.pl w stosunku do zeszłego roku mówi sama za siebie. Wciąż udoskonalamy obsługę klienta przez internet i poszukujemy nowych rozwiązań – podkreśla Mariusz Rutowicz, prezes Matras S.A. Trwają prace w Matrasie nad dostosowaniem sklepu do urządzeń mobilnych. „Obecnie ruch z urządzeń mobilnych jest głównie związany z przeglądaniem oferty, a nie generowaniem zamówień.  W późniejszym czasie planujemy także wprowadzenie aplikacji mobilnej sklepu internetowego matras.pl. Na pewno perspektywicznie m-commerce będzie odgrywał coraz większą rolę w procesie zakupu, zauważamy to i uwzględniamy w naszych planach strategicznych.” – mówi Mariusz Rutowicz.

Na światowym rynku sprzedaży książek niepodzielnie króluje Amazon. Zapytany, jakie szanse mają lokalne firmy działające wielokanałowo w starciu z internetowym gigantem prezes Rutowicz odpowiada: „Amazon wzbudza wiele emocji, nie tylko w kontekście możliwych przetasowań na rynku dystrybucji książek w Polsce. To duży gracz, z którym należy się liczyć. Matras wypracował już pewną pozycją na rynku zakupu książek zakupywanych przez internet i myślę, że nadal będziemy sobie doskonale radzić. Polacy lubią zakupy internetowe. Widzimy to po ruchu w naszym sklepie internetowym matras.pl, który notuje kilkuset procentowe wzrosty rok do roku. Co ciekawe, większość tych zakupów klienci życzą sobie odbierać osobiście w najbliższej księgarni Matras, kupując przy okazji kolejne książki.”– twierdzi Mariusz Rutowicz.

Matras.pl oferuje około 150 tysięcy tytułów. To, czego klient Matrasa nie kupi w najbliżej położonej księgarni Matras, może zamówić w internecie i odebrać według życzenia np. w tej księgarni. Większość klientów Matras.pl, jak podkreśla zarząd, najchętniej korzysta właśnie z tej możliwości.

Na stronie sklepu znajdziemy produkty podzielone na cztery główne kategorie: książki, muzyka, film i zabawki. Dodatkowo zaoferowano zakładki z bestsellerami, konkursami oraz poleceniami innych użytkowników serwisu i sklepu internetowego.

matras_esklep

Płatności za dokonane zamówienie można dokonać za pomocą serwisów PayU.pl oraz PayPal. Dzięki temu można zapłacić szybkim przelewem internetowym, przelewem bankowym lub kartą płatniczą. Matras oferuje także możliwość płatności u kuriera. Dostawa towaru możliwa jest za pośrednictwem kuriera, Poczty Polskiej i paczkomatów InPost. Możliwy jest także odbiór własny w 160 księgarniach Matras. Usługa jest darmowa. Zamówione książki Matras.pl dostarcza w 24 godziny.

Strona jest zintegrowana z platformą Facebook i Google+. Spółka wysyła także darmowy newsletter do zarejestrowanych osób.

Matras to sieć księgarni oferująca ponad 130 tys. tytułów książek i kilka milionów egzemplarzy od literatury pięknej, poprzez biografie, aż po książki dla dzieci. Księgarnie Matras to już blisko 170 księgarń w 70 miejscowościach w całej Polsce. W zależności od swojej powierzchni księgarnie Matras oferują od 5 tys. do 50 tys. tytułów. Matras współpracuje na stałe ze 120 księgarniami niezależnymi, zaopatruje około 100 bibliotek oraz dostarcza książki do 1,5 tys. księgarń i 1,9 tys. innych odbiorców (szkół, instytucji publicznych, firm) oraz  współpracuje z ok. 1,5 tys. wydawcami.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring