Amazon: nowa strategia na konkurencję z globalnymi sieciami

Według informacji USA Today, Amazon planuje uruchomić usługę Pantry. Pozwoli ona amerykańskim klientom Amazon Prime zamawiać pakiety produktów z dostawą w niższej cenie. Nowy sklep ma wspomóc internetowego gigianta w walce z dużymi sieciami działającymi wielokanałowo.

Pantry ma ruszyć w 2014 roku z asortymentem ok. dwóch tysięcy produktów, takich jak środki czystości czy długo przydatne artykuły spożywcze. Powierzchnię magazynową i realizację zamówień w nowym sklepie zapewnią co najmniej cztery centra logistyczne Amazona, informuje USA Today

„Ograniczając asortyment do trwałych produktów firma uniknie kosztów magazynowania świeżej żywności, czy konieczności zapewnienia ekspresowej dostawy. Firma ma nadzieję zaproponować rozsądne ceny dostawy dzięki ograniczeniu rozmiaru zamówienia. Aby zakwalifikować się do niskiej kategorii cenowej, klient musi skomponować zamówienie tak, aby produkty zmieściły się w paczce o konkretnych wymiarach.” – czytamy w artykule.

Informacja ta pojawiła się w momencie gdy Amazon wprowadza w Stanach Zjednoczonych usługę zakupów spożywczych online, Amazon Fresh. W grudniu 2013 sprzedawca rozszerzył zasięg usługi na San Francisco.

Wejście na rynek trwałych artykułów codziennego użytku pozwoli internetowemu graczowi konkurować z wielokanałowymi dyskontami takimi jak Costco czy Sam’s Club należącym do Walmarta. Amazon nie komentuje swoich planów.

Według raportu Booz&Co., podczas gdy e-commerce stanowi ważny kanał sprzedaży produktów codziennego użytku, jego udział w tym segmencie jest znacznie niższy niż w sprzedaży innego rodzaju dóbr konsumenckich.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring