Listrak: 5 sposobów na skuteczną kampanię e-mailową w okresie poświątecznym

Sezon świąteczny to czas, w którym sklepy online odnotowują rosnącą sprzedaż. Analitycy z agencji Listrak twierdzą, że za pomocą kilku prostych metod można ten trend utrzymać jeszcze długo po zakończeniu świątecznego szału zakupowego.

Według przedstawicieli firmy, kluczem do zdobycia uwagi i lojalności konsumenta jest personalizacja oferty. „Świetnym pomysłem jest na przykład dodanie produktów rekomendowanych do oferty poświątecznej. W ten sposób klient skupi swoją uwagę na danej kampanii i kupi wybrane produkty”, twierdzą analitycy Listrak. Poniżej przedstawiamy pięć sposobów na skuteczne wdrożenie poświątecznej kampanię e-mailowej, która zwiększy zysk i podniesie średnią wartość zamówienia.

1. Media społecznościowe

W USA, 47% konsumentów kupujących online dokonało zakupu na podstawie zdjęć obejrzanych na portalu Pinterest. Wysłanie e-maila z tymi spośród swoich produktów, które notują największą liczbę udostępnień, jest świetnym sposobem nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na wzmocnienie interakcji z marką. Poza zwiększeniem przychodów osiągniesz coś jeszcze: twoi klienci będą dalej udostępniać twoje produkty, co będzie prowadziło do dalszych wzrostów. Możesz nawet pokusić się o pójście o krok dalej i spersonalizować ofertę wysyłaną w kampanii pod konkretnego klienta, biorąc pod uwagę jego preferencje i dotychczas kupowane towary. Dzięki temu zwiększysz konwersję, średnią wartość zamówienia i zysk.

2. Obniżki mają znaczenie

Wiesz już, że e-maile ze specjalnymi ofertami i rabatami szczycą się jednym z najwyższych współczynników konwersji. Wyobraź sobie, o ile skuteczniejsze byłyby, gdyby spersonalizować je pod kątem konkretnego konsumenta, z ofertą dostosowaną dokładnie do jego potrzeb. Zamiast wysyłać miliony e-maili z poświątecznymi promocjami, spróbuj przestawić się na cotygodniową wysyłkę starannie dobranych pod kątem kategorii i marki ofert. Dzięki temu sprzedaż swoje towary szybciej niż kiedykolwiek.

3. Zasada najlepiej sprzedającego się produktu

Nadwyżki magazynowe? Żaden problem! Upewnij się, że twoi klienci wiedzą, jakie produkty najlepiej sprzedawały się w okresie świątecznym. Możesz to osiągnąć za pomocą cotygodniowej kampanii mailingowej. Nie zawsze musisz oferować rabat – kampania zaprojektowana w ten sposób pomoże sprzedać zalegające na półkach towary po ich starej cenie, a klient i tak będzie zadowolony. Kampanie tego typu są zazwyczaj najskuteczniejsze, jeśli zostaną sprofilowane pod preferencje kupujących, polecając im zakup towarów według osobistych rekomendacji.

4. Co nowego?

Styczeń to doskonały czas na zaproponowanie klientom zupełnie nowej oferty. Oczywiście, każdy konsument powinien otrzymać ofertę dostosowaną do swoich oczekiwań. Cotygodniowa kampania przedstawiająca nowe produkty dodane do oferty, spersonalizowana pod kątem dotychczasowych zakupów i preferencji konsumentów zapewni ich lojalność. Kampanie te są czymś w rodzaju osobistego asystenta zakupowego który z całej masy produktów wybiera te, które mogą się nam spodobać. Dzięki temu uwaga skupiona jest na wyborze spomiędzy rzeczy, które odpowiadają naszym gustom, co wpływa na zwiększenie sprzedaży.

5. Ulubione produkty

Należy pamiętać, że wysyłanie e-maili oferujących produkty najlepiej oceniane przez kupujących jest zawsze dobrym pomysłem. Aby zbudować skuteczną kampanię, wystarczy spersonalizować ofertę zawierającą te produkty pod preferencje klienta, uwzględniając historię jego zakupów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring