Walker Sands: prognoza rozwoju rynku online w 2014 r.

W rozpoczynającym się roku zakupy online w USA osiąganą szczyt popularności. Według ostatnich badań, już mniej niż 1% konsumentów nie miało do tej pory styczności ze sklepami internetowymi.

Ankieta została przeprowadzona przez agencję przez Walker Sands na grupie badawczej 1 tys. konsumentów, a jej celem było zbadanie, jakie oczekiwania odnośnie sprzedaży wielokanałowej mają konsumenci. Badano też, jak e-detaliści przy użyciu nowych technologii mogą zwiększyć w nadchodzącym roku.

Usługi, które przyciągają konsumentów do sklepów online. Źródło: Walker Sands

Usługi, które przyciągają konsumentów do sklepów online. Źródło: Walker Sands

Kategorie produktów najczęściej kupowanych w USA w roku 2013 to przede wszystkim elektronika użytkowa (69%), książki (67%) i ubrania (63%). Na kolejnych pozycjach plasują się artykuły gospodarstwa domowego (38%), artykuły biurowe (30%) oraz sportowe (20%).

“W przypadku niektórych kategorii produktów, takich jak elektronika użytkowa, książki czy ubrania, ponad połowa konsumentów robi zakupy online. Niektórzy sprzedawcy obracający się w tych branżach już zauważyli pewne prawidłowości i opracowali odpowiednie strategie. Inni z kolei są cały czas z tyłu” – czytamy w raporcie.

Okazuje się także, że zdecydowana większość konsumentów (62%) kupuje towary w internecie przynajmniej raz w miesiącu, a 40% – częściej niż raz na miesiąc. 17% robi zakupy online raz lub dwa razy w tygodniu, a 5% – częściej niż trzy razy na tydzień.

Analitycy odkryli także, że w 2013 roku aż 95% konsumentów zrobiło zakupy w Amazon.com. Podobny zamiar na przyszły rok zdradza jednak jedynie 40% kupujących. Zapytani o produkty, których nigdy nie kupiliby w internetowym sklepie giganta z Seattle, respondenci wymienili artykuły żywnościowe (37%), lusksuowe (29%), artykuły użytku codziennego (11%), odzież (11%) oraz artykuły gospodarstwa domowego (9%).

Reklama

SCF 2017 Spring