Invesp: 72% użytkowników tabletów robi zakupy online raz na tydzień

Sprzedaż mobilna odpowiada obecnie za około jedną czwartą ogółu transakcji online. Optymalizacja witryn sprzedażowych pod kątem użytkowników mobilnych staje się koniecznością, bez której nie można mówić o wzroście konwersji – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Invesp.

Az 52% użytkowników tabletów woli robić zakupy używając właśnie tych urządzeń zamiast komputerów stacjonarnych. 72% właścicieli tabletów robi zakupy przy ich użyciu przynajmniej raz w tygodniu.

Kupujący korzystający z tabletów trzy razy częściej kupują towary na stronie, którą odwiedziają, niż robią to użytkownicy smartfonów. Jenak tylko 25% firm zoptymalizowało swoje strony pod urządzenia mobilne.

W okresie od czerwca do listopada 2013 roku, 26% użytkowników smartfonów dokonało średnio od jednego do trzech zakupów w internecie. 5% kupiło łącznie 15 lub więcej produktów. Aż 51% nie kupiło nic.

Analitycy odkryli także, że 73% użytkowników urządzeń mobilnych podczas wyszukiwania produktów wykonuje dodatkowe czynności jak wyszukiwanie dodatkowych informacji o danym produkcie (36%), wizyta na stronie sklepu (17%), zakup towarów (17%) oraz wykonywanie telefonów do sprzedawcy (7%).

Jak wykazały badania, 97% elektronicznych koszyków jest porzucana przez użytkowników mobilnych ze względu na zbędne elementy w witrynach, które rozpraszają kupujących i skłaniają do rezygnacji z zakupów.

Aby dostosować politykę firmy do zmieniających się trendów i zapewnić wzrost konwersji, przedsiębiorcy uciekają się do różnych metod. 46% stosuje technologię responsywną przy projektowaniu swoich witryn, 41% używa platform specjalnie dostosowanych do urządzeń mobilnych a 22% – używa adaptacyjnej metody projektowania stron WWW. Jedynie 9% przyznaje, że nie stosuje żadnego z wyżej wymienionych środków.

Invesp jest dostawcą usług z zakresu optymalizacji usług e-commerce. Firma działa na rynku od 2006 roku, a do grona jej klientów zaliczają się Ericsson, 3M, O’Reilly, dish i Swiss Outpost.

Invesp sprzedaż mobilna transakcje online

Źródło: Invesp

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring