Codemedia przejmuje Quartic, dostawcę technologii e-commerce

Codemedia SA kupiła 30 proc. udziałów w spółce Quartic, która jest liderem w zakresie personalizacji rekomendacji produktowych dostarczanych w czasie rzeczywistym dla polskiego rynku e-commerce. Inwestycja kapitałowa Quartic pozwoli Codemedia rozwinąć narzędzia z obszaru precyzyjnego targetowania kampanii internetowych oraz dynamicznych rekomendacji produktowych.

Całościowa inwestycja Codemedia SA obejmuje 50% udziału w kapitale zakładowym Quartic – zakup kolejnych 20% udziałów zostanie sfinalizowany do końca bieżącego roku. Quartic od początku swojej działalności specjalizuje się w tworzeniu produktów i usług dla branży internetowej. Flagowy produkt spółki to właśnie Quartic – inteligentny system personalizowanych rekomendacji dla e-biznesu. System automatycznie gromadzi i analizuje informacje o zachowaniach klientów na witrynie. Na tej podstawie precyzyjnie poznaje ich potrzeby i preferencje zakupowe po to by z obszernego katalogu produktów lub treści przedstawić najlepszą ofertę i zaprezentować ją na witrynie.

„Kompetencje Quartic i wypracowane przez nią autorskie technologie, unikatowe na polskim rynku, doskonale wpisują się w naszą wizję dotyczącą zarówno rozwoju Codemedia, jak i kierunków w jakich naszym zdaniem zmierza rynek reklamowy. Dzięki zaangażowaniu kapitałowemu i rozpoczęciu bliskiej współpracy spodziewamy się uzyskać cały szereg synergii. Widzimy je m.in. w możliwości rozwoju własnych rozwiązań marketingowych dedykowanych nie tylko branży e-commerce, ale także w udostępnieniu klientom Codemedia kolejnych efektywnych narzędzi pozwalających na precyzyjne targetowanie działań w internecie, co jest dziś z ich punktu widzenia jednym z kluczowych kryteriów efektywnego marketingu.” – mówi Piotr Bieńko, prezes zarządu Codemedia SA.

„Bardzo cieszy nas nawiązanie współpracy z Codemedia, ponieważ poszukując inwestora duży nacisk położyliśmy na „smart money”, czyli pozyskanie takiego partnera, który oprócz środków finansowych zapewni nam maksymalną synergię biznesową. Takim partnerem jest właśnie Codemedia, która wesprze nas w realizacji naszej strategii zarówno od strony biznesowej, jak i merytorycznej. Jesteśmy liderem rynku technologii do personalizacji rekomendacji, a w niedalekim czasie chcemy być także liderem w obszarze technologii do reklamy efektywnościowej w e-commerce.” – mówi Paweł Wyborski, prezes Quartic Sp. z o.o.

Silnik rekomendacji Quartic został bardzo pozytywnie przyjęty na polskim rynku e-commerce i w krótkim czasie zyskał status lidera w segmencie silników rekomendacyjnych. Wśród klientów Quartic są m.in.: Empik.pl, Merlin.pl, Playmobile.pl, Rainbow Tours, Szkla.com, Praktiker.pl. Strategia rozwoju firmy Quartic zakłada dalszy rozwój technologii wspierającej sprzedaż w e-commerce w oparciu o wykorzystanie personalizacji i zaawansowanych metod analizy dany i sztucznej inteligencji. Dzięki zaangażowaniu Codemedia SA duży nacisk rozwoju produktów spółki zostanie położony na kierunki związane z rynkiem reklamowym, w szczególności z szeroko rozumianą reklamą efektywnościową.

Oprócz Codemedia, aktywnymi udziałowcami Quartic pozostają Data Force Group oraz Divante.

„Codemedia otwiera dziś przez Quartic drzwi do świata reklamy, tak jak Divante dwa lata temu otworzyło drzwi do świata e-commerce. W Quartic następuje unikalne połączenie wiedzy dziedzinowej oraz zaawansowanego know-how z zakresu personalizacji. Ze wsparciem biznesowym oraz merytorycznym z tak wielu stron Quartic staje się pretendentem do roli lidera w najnowocześniejszym segmencie reklamy internetowej. Zaczynamy budować globalnego gracza na gigantycznym rynku reklamy on-line.” – mowi Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante.

Codemedia SA dostarcza usługi zarówno z obszaru szeroko pojętej strategii komunikacji, jak i performance marketingu czy direct response, w tym m.in. organizowania działań sprzedażowych (partnerstwa, programy afiliacyjne), akwizycji klientów (lead generation, budowa baz danych), programy promocji sprzedaży, czy e-mail marketing.

Divante oferuje rozwiązania e-commerce, integruje systemy, projektuje i realizuje działania marketingowe. Do klientów firmy należą: Intersport, Praktiker, TUI Poland, SOLAR. Do spółek Divante należą także: system email marketingowy Sendingo oraz platforma sklepowa WellCommerce.

Reklama

SCF 2017 Spring