Presta Shop: co zrobić z produktem, który zalega w magazynie e-sklepu

Wraz z zakończeniem sezonu zakupów świątecznych, dla branży e-commerce rozpoczyna się okres promocji i wyprzedaży. Eksperci PrestaShop radzą na firmowym blogu, jak zarządzać towarem, którego nie udało się sprzedać okresie świątecznym.

Podczas bożonarodzeniowych żniw dla światowego e-handlu w magazynach nie może zabraknąć produktów. Co jednak zrobić, gdy czas zakupów przeminął, a w sklepowym magazynie zalegają zapasy produktów? Presta Shop radzi jak zamienić je na gotówkę utrzymując płynność transakcji i rotację w magazynach.

Po pierwsze należy oszacować stan inwentarza. „Bez względu, jakie produkty sprzedajesz, artykuł, który pozostaje zbyt długo na półkach zwiększa Twoje koszty i traci na wartości. To jedne z największych wyzwań dla handlowców internetowych, które zamrażają gotówkę, która mogłaby być przeznaczona na kupno świeżych i szybko schodzących artykułów.” – czytamy na blogu Presta Shop. Zdaniem ekspertów, produkt nie powinien zimować w magazynie dłużej niż 90 dni.

Sposobem na szybkie sprzedanie produktów, które leżą w magazynie przez dłuższy czas jest wykorzystanie siły handlowej bestsellerów z oferty sklepu. Presta Shop radzi, by oferować artykuły sprzedające się dobrze w pakiecie z niewyprzedanym inwentarzem. „Na przykład, jeśli masz trudności z pozbyciem się słomkowych kapeluszy, ale Twoje stroje bikini znikają z półek w ekspresowym tempie, spróbuj sprzedać je w komplecie i zwiększ cenę (w granicach rozsądku oczywiście). Sprawi to, że Twoi klienci zainteresują się Twoim starszym inwentarzem oraz poczują się, jakby trafili na świetną okazję.” – czytamy na blogu firmy.

Sprzedawcy często zwlekają z obniżeniem ceny licząc na to, że jednak uda im się osiągnąć zyski. Jednak w miarę upływu czasu nie tylko zmniejsza się szansa na zysk, zwiększa się też ryzyko i rozmiar straty. Lepiej więc obniżyć cenę wcześniej i odzyskać choć część zainwestowanego kapitału niż pozostać z niesprzedanym produktem. „Jeśli próbowałeś już zniżki 10%-20% dla tych wolno sprzedających się artykułów, to czas zniżyć cenę jeszcze bardziej. Pamiętaj, że im dłużej te produkty pozostają w Twoim inwentarzu, tym więcej Cię one kosztują oraz szybciej tracą na wartości. Oto świetna technika marketingowa, która zwiększy Twoją sprzedaż: oferuj promocje dla poszczególnych kategorii.”

Produkty, które i tak nie przynoszą zysku można wykorzystać do innych celów. Jednym z nich jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie. Presta Shop radzi, aby zorganizować sprzedaż promocyjną na cele dobroczynne. „To świetny sposób, aby wpłynąć na wrażliwość klientów. Wypromuj zniżkę dla wolno sprzedających się produktów i część zysków przeznacz na cele dobroczynne. Nie tylko zachęci to klientów do zakupu tych produktów, ponieważ to dobra okazja oraz sprawi, że poczują się lepiej, ale również będziesz mógł odliczyć te datki od podatku (w niektórych państwach), a więc strata nie będzie tak wielka.”

Ponadto, eksperci Presta Shop zauważają, że na rynku online można sprzedawać produkty hurtowo, jak również w zestawie poprzez grupowanie podobnych artykułów, które są razem sprzedawane. Jak czytamy na blogu firmy, sprzedaż w dużych ilościach przy znacznej zniżce to dobry sposób, aby pominąć uciążliwy proces nigdy niekończących się promocji.

Reklama

SCF 2017 Spring