Google: nowe funkcje dla użytkowników Engagement Ads

Google zaktualizował swoją usługę Engagement Ads, dodając opcję przeglądania reklam na kilku ekranach z możliwością jednoczesnego kupowania towarów.

Engagement Ads uwzględnia zarówno formaty Lightbox Ads, jak i Standard Expendable Ads. Reklamy wyświetlane w tym formacie pasują do wszystkich standardowych ekranów i są skalowalne. Najnowsza aktualizacja ulepszyła skalowalność reklam na tyle, że będą one wyświetlane prawidłowo niezależnie od urządzenia, którego używa odbiorca. Google cytuje przy tym Kima Kywa z Jaguar Land Rover North America, który powiedział: „Chcemy, aby konsumenci mieli podobne odczucia co do naszej marki niezależnie od tego, czy używają swojego służbowego laptopa, czy przeglądają internet we własnej sypialni przy użyciu tabletu. Możliwość kontrolowania wszystkich aspektów kampanii reklamowej niezależnie od urządzenia posiadanego przez odbiorcę treści jest nie do przecenienia. Odkryliśmy przy okazji, że rozliczanie kosztów na zasadzie opłat za działanie (cost-per-engagement) jest niezwykle efektywne”.

Engagement Ads pozwala też reklamodawcom na nawiązywanie interakcji z odbiorcą poprzez implementację kreatywnych formatów, działających z dwusekundowym opóźnieniem. Google twierdzi, że opóźnienie to niweluje problem przypadkowych wyświetleń i dostarcza reklamodawcom bardziej wiarygodne dane statystyczne. Jest to niezwykle istotne, ponieważ płacą oni jedynie za reklamy, z którymi konsument wejdzie w interakcję. Google dodał też nowy format, noszący nazwę „collection lightbox”. Umożliwi on wyświetlanie kilku produktów jednocześnie, a konsument będzie mógł wybrać spośród nich te, które go interesują, i zakupić je bezpośrednio z poziomu reklamy. Wisienką na torcie jest usprawnienie przepływu pracy i interfejsu użytkownika.

Aktualizacja została udostępniona krótko po tym, jak 12 grodnia 2013 roku przedstawiciele Google zapowiedzieli, że reklamodawcy otrzymają możliwość płacenia w czasie rzeczywistym tylko za te reklamy, które okażą się skuteczne. Dzięki nowym funkcjom możliwa będzie ocena skuteczności reklam pod względem oglądalności.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring