Klienci najbardziej zadowoleni z usług Amazona

Amazon, Publix, Apple, QVC i Costco to firmy, które cieszą się największym zaufaniem klientów spośród sprzedawców wielokanałowych. Stanowią one czołówkę rankingu sporządzonego przez ForeSee.

Badanie The FXI: US Retail Edition mierzy poziom zadowolenia klientów, którzy robią zakupy u największych amerykańskich sprzedawców. Wyniki publikowane są w pięciu osobnych raportach, obejmujących różne aspekty kontaktu z klientem: sklepy stacjonarne, sprzedaż internetową i mobilną, obsługę klienta i poziom satysfakcji na poziomie firmy.

W ostatnich raportach FXI Amazon (90) i L.L.Bean (90) zajęły pierwsze miejsca pod względem satysfakcji klientów. Tuż za nimi uplasowały się: Apple i Publix (obydwie firmy otrzymały 89 punktów), QVC (88), Shutterfly (88) i Etsy (87).

ForeSee1a

Amazon (88) prowadzi również jako sprzedawca internetowy, z którego klienci są najbardziej zadowoleni. Tuż za nim uplasowały się witryny: vitacost.com (86), keurig.com (84) oraz llbean.com (84). Z kolei  Basspro.com (83) i crateandbarrel.com (80) najbardziej poprawiły swoją pozycję, zyskując po siedem punktów w porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem.

W kategorii sprzedaży mobilnej, Amazon ponownie objął prowadzenie z wynikiem 87 punktów. Jednak poziom satysfakcji z obsługi przez kanał mobilny w tym roku nie wzrósł, Walmart (80) był jedyną firmą, która zanotowała w tej kategorii wzrost wyższy niż o trzy punkty (otrzymała o pięć więcej niż w ubiegłorocznym rankingu).

foresee3

Pod względem satysfakcji ze sprzedaży wielokanałowej, firma ForeSee zbadała trzy bądź więcej kanałów sprzedaży, zgodnie z poziomem satysfakcji na poziomie firmy.

Badania pokazały, że „klienci przebadanych firm są znacznie bardziej usatysfakcjonowani jeśli mają do dyspozycji wiele sposobów kontaktu z firmą. Większość z nich (57%) używa jednego kanału i ich poziom satysfakcji osiąga 82 punkty, natomiast pozostałe 43% korzysta z dwóch lub więcej kanałów i wśród nich średni poziom satysfakcji to 85.” – podkreślają eksperci. 

Aby sporządzić pięcioczęściowy raport FXI przeprowadzono ponad 67.600 sondaży w 1,3 miliona gospodarstw domowych w całym kraju. Badanie przeprowadzono między 29 listopada a 17 grudnia 2013 roku.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring