IBM: sprzedaż mobilna wzrosła o 46%

ibm

Sprzedaż mobilna w USA odpowiedzialna była za 16,6% całości sprzedaży online w ostatnim kwartale 2013 roku, co stanowi 46-procentowy roczny wzrost. Takie dane opublikowała firma IBM w swoim kwartalnym raporcie Digital Analytics Benchmark.

Najnowsza edycja raportu Benchmark poddaje analizie schematy zachowań kupujących online na przestrzeni trzech miesięcy od 1 października do 31 grudnia 2013 roku. Poprawki do raportu opublikowano 2 stycznia, a całość danych zebrano przy pomocy oprogramowania bazującego na technologii chmury, śledzącego w czasie rzeczywistym miliony transakcji z około 800 witryn sprzedażowych w całych Stanach Zjednoczonych.

Sprzedaż online w czwartym kwartale wzrosła o 10,3% w skali roku. Największy wzrost zanotowały domy towarowe – 62,8% rok do roku. W tym samym czasie sprzedaż mobilna wzrosła o 19,6% w skali roku. Artykuły gospodarstwa domowego osiągnęły wynik online na poziomie 46,6% w skali roku, a sprzedaż mobilna sieci osiągnęła 38% wzrost. Produkty higieny osobistej zanotowały największy wzrost w sprzedaży mobilnej, osiągając aż 81,7% w skali roku, podczas gdy sprzedaż online artykułów z tej kategorii wzrosła o 14,7%. Artykuły odzieżowe zanotowały wzrost sprzedaży mobilnej na poziomie 54,4% w skali roku, a sprzedaży online – 10,2%.

Według raportu, sprzedaż mobilna odpowiedzialna była za ok. 35% całego ruchu w internecie oraz, co stanowi 40-procentowy wzrost w porównaniu z czwartym kwartałem 2012 roku. Udział sprzedaży mobilnej w całości sprzedaży online wyniósł 16,6%. Smartfony okazały się najpopularniejszymi urządzeniami mobilnymi i były odpowiedzialne za 21,3% całego ruchu w sieci. Tablety osiągnęły 12,8%. Okazało się jednak, że mobilni kupujący najchętniej korzystało właśnie z tabletów – z urządzeń tych dokonano 11,5% wszystkich zakupów online. Smartfony odpowiadały jedynie za 5%. Użytkownicy tabletów wydali średnio 118,09 dolara na jedno zamówienie, a smartfonów – 104,72 dolara.

Użytkownicy platformy iOS okazali się zarówno najczęstszymi, jak i najbardziej rozrzutnymi klientami sklepów online. Wygenerowali oni łącznie 12,6% całości sprzedaży online – pięciokrotnie więcej, niż użytkownicy Androida, którzy odpowiedzialni byli jedynie za 2,6%. Użytkownicy iOS wydali średnio 115,42 dolara na zamówienie, czyli około 40% więcej niż posiadacze urządzeń wyposażonych w system Android, którzy na jedno zamówienie przeznaczyli średnio 83,56 dolara. Jeśli chodzi o udział w całości ruchu online, iOS osiągnął wynik na poziomie 22,1%, a Android – 10,6%.

Media społecznościowe także odegrały znaczącą rolę w handlu online. Użytkownicy przekierowani do sklepów online przez Facebooka zapłacili średnio 60,48 dolara za zamówienie. Przekierowania z Facebooka osiągnęły konwersję ponad trzyipółkrotnie wyższą niż te z portalu Pinterest. Raport sugeruje, że może to oznaczać zaufanie kupujących do rekomendacji zamieszczanych na portalu Marka Zuckerberga. Użytkownicy Pinterest wydają jednak więcej na zakupy online: średnia wartość zamówienia wyniosła w ich przypadku 109,93 dolara.

Według IBM, wzrost sektora można przypisać rekordowym wynikom sprzedaży online podczas Święta Dziękczynienia (19,7% w skali roku), w Czarny Piątek (19%) i Cyberponiedziałek (20,6%).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring