Ponad 10 tysięcy firm na platformie internetowej ING Banku Ślaskiego

Liczba firm zarejestrowanych na Aleo, platformie handlowo-aukcyjnej dla firm, przekroczyła 10 tysięcy. W tym czasie w serwisie opublikowano ponad 2700 aukcji i zapytań ofertowych.

Przedsiębiorcy aktywnie korzystają z możliwości jakie daje Aleo. Do końca tego roku zostało opublikowanych ponad 1700 zapytań ofertowych oraz blisko 1000 aukcji w takich kategoriach jak m.in. usługi telekomunikacyjne, kurierskie i wykończeniowo-remontowe oraz artykuły biurowe i surowce do produkcji.

„Gdy w październiku ub. r. uruchamialiśmy Aleo, liczyliśmy, że osiągniemy poziom 10 tys. użytkowników w pierwszym kwartale tego roku. Tymczasem tyle firm zarejestrowało się już po trzech miesiącach od startu. Tak wysoka dynamika wzrostu liczby użytkowników świadczy, że Aleo sprawdza się jako narzędzie pozwalające firmom optymalizować procesy zakupowe. Najaktywniejszy użytkownik zawarł w tym czasie na Aleo ponad 120 transakcje. Nie spoczywamy jednak na laurach, w 2014 r. będziemy wzbogacać platformę o dodatkowe funkcje, a także wersje językowe.” – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Od grudnia ub. r. użytkownicy mogą także korzystać z przelewu AleoPay, dedykowanej formy płatności dla dokonywania zakupów i rozliczania transakcji pomiędzy użytkownikami platformy Aleo. W odróżnieniu od standardowych przelewów, AleoPay pozwala kupującemu (klientowi banku) na zniwelowanie ryzyka związanego z dokonywaniem przedpłaty na rachunek sprzedającego, natomiast sprzedającemu daje pewność związaną z wypłacalnością kupującego już przed wysłaniem towaru czy rozliczeniem wykonania usługi.

W listopadzie ub. r. ING Bank Śląski wprowadził możliwość finansowania dostawców, które ułatwia realizację procesów zakupowych oraz sprzedaży poprzez finansowanie faktur. Dzięki temu odbiorca ma możliwość poprawy warunków handlowych, w tym wydłużenia terminu płatności lub/i obniżenia ceny. Należności powstałe ze sprzedaży towarów i usług w tzw. kredycie kupieckim mogą zostać sfinansowane przed terminem płatności, co pozwala na zwiększenie sprzedaży oraz poprawę płynności finansowej dostawcy.

Platforma Aleo to pierwsze na polskim rynku kompleksowe i zaawansowane narzędzie do zarządzania procesem zakupowym i sprzedażowym dla firm. Aleo stanowi połączenie e-commerce, narzędzi wspierających procesy zakupowe i platformy społecznościowej. Z nowej platformy handlowo – aukcyjnej Aleo, mogą korzystać firmy reprezentujące różne branże takie, jak: usługi, produkcja, handel. Platforma umożliwia między innymi:

  • prowadzenie elektronicznego postępowania zakupowego (przetargi);
  • organizowanie aukcji zakupowych i sprzedażowych;
  • prezentacje katalogu swoich produktów i usług;
  • negocjacje ceny;
  • przekazanie do finansowania konkretnych faktur;
  • pozyskanie rzetelnych kontrahentów;
  • potwierdzenie własnej wiarygodności.

Korzystanie z platformy jest darmowe (dostęp do wszystkich funkcji platformy jest bezpłatny) i bardzo proste. Po wejściu na platformę wypełnia się krótki formularz rejestracyjny dla swojej firmy. Następnie wysyła przelew na 1 zł z konta firmy, by została ona pozytywnie zweryfikowana, a proces rejestracji zakończony (jeżeli firma jest klientem ING Banku Śląskiego to przechodzi na platformę bezpośrednio z systemu). Platforma jest dostępna pod adresem www.aleo.pl.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring