Twitter aktualizuje narzędzie dla sprzedawców internetowych

Twitter uruchomił swoją nową usługę, tailored audiences (ang. dostosowana publiczność) w grudniu 2013 roku. 14 stycznia tego roku firma udostępniła nowe funkcje dla tego narzędzia.

Tailored audiences to narzędzie, które umożliwia firmom dotarcie do użytkowników Twittera, wykazującym zainteresowanie ich marką poza portalem społecznościowym. Jest to możliwe dzięki danym zbieranym za pomocą przeglądarki internetowej, które następnie służą do sprofilowania odpowiednich użytkowników. Dzięki nowym funkcjom będzie można używać także e-mailowych list adresowych, pobranych za pomocą bazy danych CRM, a także list ID użytkowników Twittera – nazw użytkownika bądź ID – w celu trafnego profilowania reklam.

Źródło: Twitter

Jeśli detalista lub marka chce użyć e-maili, wystarczy że po prostu wyślą listę adresów opatrzonych hashami do Twittera. Zostaną one dopasowane do odpowiednich kont na Twitterze tak, aby użytkownicy pasujący do profilu widzieli reklamy wyświetlane jako Promoted Tweet.

Źródło: Twitter

Detaliści będą mogli także używać informacji dostępnych publicznie na Twitterze, takich jak informacje o użytkowniku, liczba znajomych, czy treść jego postów. Przy pomocy tych danych możliwe będzie profilowanie użytkowników, z którymi marka chce nawiązać relacje. Na przykład: detalista będzie mógł wybrać użytkowników Twittera, którzy kreują trendy w danym środowisku lub branży. Dodatkowo, będą mogli ich „dostosować” za pomocą danych takich jak liczba znajomych. „Dostosowana publiczność” powstaje wraz z reklamą, a jej odbiorcy są widoczni dzięki Promoted Account – w ten sposób marka może ich zaangażować do promocji swoich produktów.

Nowa funkcja pozwala także dobrać odpowiednie grono odbiorców, których chcemy wykluczyć z danej kampanii. Marka, która zechce znaleźć nowych odbiorców i klientów może wykluczyć tych, których udało się zdobyć już wcześniej. Reklamodawcy korzystający z Twittera będą nadal otrzymywać dane na temat powodzenia ich kampanii w serwisie, włączając w to informacje takie jak ile osób zobaczyło daną reklamę, ile kliknięć zebrała oraz jak przyczyniła się do konwersji. Nie będzie jednak możliwe zidentyfikowanie poszczególnych użytkowników, odpowiedzialnych za te działania.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring