Listrak: klient chętniej kupi produkt, jeśli mailing będzie spersonalizowany

Listrak, firma dostarczająca sprzedawcom rozwiązania dla wielokanałowego marketingu internetowego opublikowała niedawno wyniki sondażu przeprowadzonego wśród klientów e-sklepów. Pytano o stosunek do e-maili, które zawierają spersonalizowane propozycje produktowe i rekomendacje.

Wyniki badań pokazują, że klienci sklepów internetowych zdecydowanie cenią sobie maile, w których prezentowana jest oferta składająca się z produktów dobranych na podstawie ich preferencji i zwyczajów zakupowych. Chcą oni otrzymywać więcej maili, które pomogą im robić zakupy online. Są gotowi udostępniać sprzedawcom informację w celu otrzymania maili dostosowanych do swoich potrzeb. Są też bardziej skłonni do zakupów, jeśli w mailu znajdą ofertę odpowiadającą ich preferencjom.

Dane pochodzą z sondażu przeprowadzonego przez Harris Interactive na zlecenie Listrak. Przeprowadzono go online pomiędzy 11 a 13 grudnia 2013 roku wśród ponad 2000 Amerykanów i Amerykanek w wieku powyżej 18 lat, którzy kupują regularnie przez internet (więcej niż dwa razy w miesiącu) i którzy zapisali się na listę mailingową sklepu.

84% spośród tych, którzy się zapisali na promocyjny newsletter twierdzi, że pomocne jest gdy produkty proponowane w mailu są dobierane na podstawie historii zakupów i własnych preferencji. 69% deklaruje gotowość do podania sprzedawcy danych o sobie i swoich upodobaniach, jeśli ma to służyć generowaniu spersonalizowanych maili.

Więcej niż jedna czwarta ankietowanych (27%) odpowiedziała, że są wyjątkowo chętni bądź bardzo chętni, aby otrzymywać dodatkowe promocyjne maile od wybranych sprzedawców pod warunkiem, że będą one spersonalizowane na podstawie historii zakupów. Więcej niż ośmiu na dziesięciu klientów jest nieco chętna, by otrzymywać takie maile.

Dlaczego klienci chcieliby otrzymywać więcej promocyjnych maili, których znaczna liczba ląduje codziennie w ich skrzynkach odbiorczych? Sondaż pokazuje, że klienci internetowi uważają maile, które zawierają zestaw produktów rekomendowanych na podstawie własnych preferencji, za pomocne przy zakupach. 90% klientów, którzy zapisali się na promocyjny mailing twierdzi, że pomocne jest otrzymywanie alertów wtedy, gdy produkt, który często kupują jest przeceniony, a 72% deklaruje, że chce otrzymywać więcej maili, takich jak informacje o tygodniowej wyprzedaży, najlepiej sprzedających się i nowych produktach, jeśli mają im one pomóc w zakupach.

Najbardziej zachęcającą informacją dla sprzedawców, którzy opracowują strategie mailingowe na 2014 rok jest fakt, że więcej niż trzy czwarte (77%) klientów internetowych, którzy zapisali się na promocyjny mailing deklaruje, że są bardziej skłonni do zakupów online bądź w sklepie, jeśli mailing zawiera ofertę dobraną na podstawie ich preferencji. Jedna czwarta (25%) twierdzi, że wyjątkowo chętnie lub bardzo chętnie, a 82% raczej chętnie kupi produkt rekomendowany w spersonalizowanym mailu.

Ross Kramer, prezes Listrak komentuje: „Sprzedawcy internetowi powinni uznać te wyniki badań za fascynujące. Nie tylko pokazują one definitywnie, jak skutecznie mailing przekłada się na konwersję, ale również to, że klienci internetowi uważają spersonalizowane rekomendacje za pomocne na tyle, by skłonić ich do kupienia więcej. Ponadto gotowi są dzielić się ze sprzedawcą informacjami o sobie i otrzymywać od nich więcej maili, jeśli zawarta w nich będzie oferta zgodna z ich oczekiwaniami oraz pomocna w procesie zakupowym.”

Listrak ma ponad dziesięć lat doświadczenia w marketingu internetowym, współpracuje z wiodącymi amerykańskimi sprzedawcami online, takimi jak Deb Shops, Waterford, Swell, Speigel, The Grommet czy La-Z-boy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring