Bluerank: pięć sposobów na SEO dla e-commerce

W dobie szybkiego rozwoju sprzedaży online i multi-channel optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych to zagadnienie, obok którego poważni gracze sektora e-commerce nie mogą przejść obojętnie. Specjalnie dla Evigo.pl Zbigniew Nowicki z agencji Bluerank przedstawia pięć praktycznych porad, jak wykorzystać SEO w swoim sklepie online.

1. Optymalizacja zagadnień technicznych – ułatwienie robotom Google indeksacji serwisu. Zadbanie o podstawy on-site SEO, takie jak:

  • optymalne linki wewnętrzne (np. moduł z produktami podobnymi na stronie danego produktu)
  • nadanie tekstów alternatywnych dla grafik, które są też linkami
  •  sitemap xml z produktami
  • unikalne tytuły stron
  • unikalne opisy i nagłówki, itp.

2. Odpowiednie nazwanie kategorii – analiza fraz kluczowych i wykorzystanie na stronach kategorii fraz, które wykorzystują pełen potencjał wśród użytkowników Google, np. zamiast ogólnej formy: „Zabawki” użycie lepszego dopasowania: „Zabawki dla dzieci i niemowląt”

3. Wykorzystanie pełnego potencjału produktów poprzez zastosowanie filtrów produktowych – w przypadku serwisu e-commerce z dużą liczbą produktów, warto wprowadzić dodatkowe filtry na stronach kategorii, dla zmiennych: producent, autor, kolor, itp. Dzięki temu oprócz posiadania kategorii np. „Bluzki” można zoptymalizować serwis dodatkowo pod frazy takie jak „Niebieskie bluzki”, „Bluzki bez rękawów”, „Bluzki Diesel”.

4. Unikalne nazwy produktów – w niektórych przypadkach to częsty problem – na przykład w branży odzieżowej. Wszystkie swetry czy spodnie nazywają się tak samo. Warto zwiększyć potencjał serwisu poprzez wykorzystanie cech danego produktu w jego nazwie. Na przykład zamiast nazwy „Sweter 123441523” można zastosować nazwę „Kremowy ciepły sweter w poprzeczne paski”.

5. Zadbanie o long tail i link building – docelowo należy zadbać o long tail – frazy wspólne dla całego serwisu. Najczęściej warto dodać frazę „sklep internetowy” do wszystkich tytułów stron oraz w treści szablonów. Jednocześnie ważne jest zewnętrzne pozyskiwanie linków do sklepu o wysokiej jakości, zgodnie z zasadami regulaminu Google.

Zbigniew Nowicki jest zaangażowany w branżę internetową od kilkunastu lat. Ma na swoim koncie doradztwo dla instytucji finansowych, telekomunikacyjnych, projektów e-commerce oraz firm sektora FMCG. Pasjonat analityki webowej, członek CXPA, DAA, IAB, PTBRiO, oraz Izby Gospodarczej e-commerce Polska. Jest pomysłodawcą platformy badania satysfakcji użytkowników opiniac.com oraz współwłaścicielem agencji Bluerank.

Reklama

SCF 2017 Spring