LMS Invest: na rynku e-commerce nadal jest miejsce na nowe projekty

W zeszłym tygdoniu pisaliśmy o inwestycji LMS Invest w dwie spółki działające w obszarze e-commerce związanym z modą. Sklep Mustache.pl i działający w oparciu o model subskrypcyjny portal Full of Fashion to dwa nowe projekty w portfolio funduszu należącego do SpeedUp Venture Capital Group. O powodach, dla których wybrano akurat te dwie marki oraz o modelu inwestycyjnym rozmawiamy z prezesem LMS INvest, Tomaszem Czaplińskim.

Niedawno nawiązali Państwo współpracę z dwoma nowopowstałymi sklepami online: Full of Fashion oraz Mustache.pl. Co zadecydowało o włączeniu właśnie tych marek do portfolio funduszu?

Poza tym, że zarówno Full of Fashion oraz mustache.pl wpisują się w obecne trendy – zaciekawienie modą oraz coraz większe zainteresowanie przedmiotami tworzonymi przez młodych projektantów, za każdym z projektów stoją ludzie, którzy mają duże doświadczenie w działaniu na tym właśnie rynku, na którym jest jeszcze miejsce na ciekawe projekty. To jedne z najważniejszych elementów, które o tym zadecydowały.

Tomasz Czapliński, prezes LMS Invest

W jaki sposób weryfikują Państwo marki starające się o inwestycję? Według jakich wskaźników oceniana jest ich wartość lub szansa na powodzenie biznesu?

Trzy główne elementy na podstawie których oceniamy projekty ubiegające się o inwestycję to zespół, rynek i produkt. Zespół musi być mocny, mieć lidera oraz osoby zapewniające wszystkie kompetencje niezbędne do powodzenia projektu. Są nimi między innymi umiejętności techniczne, organizacyjne i sprzedażowe. Rynek musi być dobrze przez zespół znany. Może to być nisza, dopiero rodzący się rynek lub rynek w fazie wzrostu – musi być widać na nim miejsce dla nowego produktu. Sam produkt musi reprezentować umiejętności i kompetencje zespołu. Sama prezentacja z zarysowanym pomysłem nie wystarczy. Produkt powinien mieć product-market proof lub muszą istnieć jasne przesłanki co do tego że produkt jest oczekiwany i potrzebny.

Poza tym ważne są też trendy oraz klastry, którym się przyglądamy i dzięki którym wiemy, które rynki mogą rosnąć, jakie technologie mogą się sprzedawać oraz jakie inwestycje mogą liczyć na drugą rundę finansowania w przyszłości.

Przyglądamy się też budżetowi, sprawdzamy opinię na temat twórców projektu. Wszystkie te elementy przekładają się na decyzję o inwestycji w projekt lub jej brak.

Jaką formę wsparcia oferują Państwo markom w swoim Portfolio?

Poza finansowaniem, ważną formą wsparcia jest doświadczenie biznesowe, posiadane przez partnerów i pracowników funduszy wchodzących w skład grupy. Poza tym istotna jest sieć kontaktów, wsparcie w zakresie budowania kanałów sprzedaży i uzupełniania wiedzy merytorycznej niezbędnej do realizacji przedsięwzięcia. Już w przy podejmowaniu decyzji o inwestycji wiadomo, jakie wsparcie w konkretnym przypadku będzie potrzebne. Sposób wsparcia dobierany jest indywidualnie – twórcy projektów różnią się kompetencjami, a ich projekty uwarunkowaniami i działaniami, które trzeba zrealizować by osiągnęły sukces.

LMS Invest to fundusz inwestycyjny należący do znanej i cenionej w branży SpeedUp Venture Capital Group. Fundusz koncentruje się na firmach wykorzystujących nowe technologie w marketingu i marketingowym wsparciu sprzedaży. Zapewniając konsultacje ekspertów technologicznych, biznesowych (marketing, finanse) i prawnych, fundusz wspiera przedsiębiorców w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji inwestycyjnej.

Reklama

SCF 2017 Spring