Nowe mobilne aplikacje SAP dla sprzedawców wielokanałowych

SAP zaprezentował spersonalizowaną aplikację mobilną dla handlu detalicznego SAP Shopper Experience. Rozwiązanie to ma sprawić, że zakupy będą prostsze i szybsze, gdyż dzięki niej klienci będą mogli sami płacić za zakupy przy pomocy smartfona. SAP udostępnił ponadto najnowszą wersję aplikacji SAP® Retail Store Ops Associate, która umożliwia pracownikom sklepów m.in. zdalne zarządzanie zapasami oraz obsługą klienta.

Konsumenci coraz częściej korzystają z urządzeń przenośnych, aby nie tylko znaleźć produkty i opinie na ich temat w interenecie, ale też porównać z cenami konkurencyjnych ofert. Przez to jednak zmienia się rynek handlu detalicznego. Z danych Retail Systems Research* wynika, że 80 proc. sprzedawców uważa, że należy wdrożyć nowe technologie, by usprawnić sprzedaż. W tym celu 60 proc. respondentów stwierdza, że należy stworzyć bardziej komfortowe warunki do robienia zakupów. Jednocześnie 48 proc. uważa, że rozwiązaniem będą mobilne aplikacje do zarządzania sprzedażą.

Takie możliwości daje aplikacja aplikacja SAP Shopper Experience. Po wejściu do sklepu, na smartfonie klienta wyświetla się oferta, która jest dostosowana do jego potrzeb. Taka oferta powstaje w oparciu o dane historyczne, uwzględniając co i jak często klient kupował  wcześniej, jakie kategorie produktów go interesują. Klient, idąc wzdłuż półek sklepowych, może jednocześnie przeglądać na swoim telefonie inne produkty i wrzucać je do wirtualnego koszyka zakupowego. Dzięki temu koszty zakupów są na bieżąco (zdalnie) naliczane. Przez to nie trzeba dłużej stać w kolejce. Sprzedawca od razu wie, ile klient musi zapłacić. Płatność może być również dokonana smartfonem.

Aplikacja SAP Shopper Experience jest dostępna na urządzeniach z systemami operacyjnymi Android i iOS. Może być ona dostosowana do tożsamości marki sprzedawcy detalicznego. Po powiązaniu z kontem lojalnościowym konsumenci są natychmiast rozpoznawani. Dzięki aplikacji sprawdzić swoje punkty lojalnościowe oraz dostępne nagrody. Mogą również konsultować ze znajomymi listy zakupów, a także zlokalizować najbliższy sklep.

Dzięki aplikacji SAP Shopper Experience sprzedawcy mogą nie tylko zaangażować swoich klientów, umożliwiając im zdalne przeglądanie i rekomendowanie ofert przez internet, ale też obniżyć koszty operacyjne sklepów.

Ofertę aplikacji mobilnych aplikacji SAP dla handlu uzupełnia najnowsza wersja aplikacji SAP Retail Ops Associate. Wprowadzone aktualizacje umożliwiają: zamawianie produktów, aktualizowanie cen, dokonywanie korekt stanu i transferów zapasów, odbieranie wiadomości od dostawców lub centrów dystrybucji oraz udostępnianie historii produktów. Pracownicy sklepu mogą zarządzać poleceniami konsumentów. Dzięki temu mogą zwiększyć sprzedaż i lojalność klientów, a także efektywniej zarządzać zapasami i zamówieniami.  Aplikacja SAP® Retail Store Ops Associate jest obecnie dostępna na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS.

„Naszym klientom chcieliśmy zapewnić w trakcie zakupów jak najwyższy komfort,” podkreślił Peter Bucher, kierownik działu IT dla Sklepów Detalicznych w firmie Migros, największego sprzedawcy detalicznego w Szwajcarii. „W tym celu wyposażyliśmy część naszych pracowników w intuicyjną i łatwą w użyciu aplikację SAP Retail Store Ops Associate, która zapewnia błyskawiczny dostęp do istotnych i aktualnych informacji na temat dostępności i cen produktów”.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring