Burberry zwiększy nakłady na obsługę klienta online

Burberry, brytyjski wielokanałowy sprzedawca luksusowych ubrań, akcesoriów i kosmetyków, zanotował w ostatnim kwartale  14% wzrost w sprzedaży, której wartość osiągnęła 528 milionów funtów. Jak podaje firma, stało się tak dzięki „ciągłym innowacjom technologicznym, które napędzają wzrost”.

„Ten wynik odzwierciedla umacniającą się pozycję marki, a także wysiłki naszego zespołu, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Wspieramy je przez zwiększone inwestycje w marketing i obsługę klienta – zarówno offline jak i online – oraz uatrakcyjnianie naszego portfolio produktowego” – komentuje Angela Ahrendts, prezes Burberry.

Kultowa marka modowa w ramach swojej strategii szeroko stosuje rozwiązania technologiczne, które łączą wszystkie kanały sprzedaży. Równocześnie kładzie nacisk na zwiększanie zaangażowania swoich konsumentów i fanów na całym świecie oraz na przyciąganie młodszej klienteli.

Sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku przyniosła Burberry dwucyfrowy wzrost – wiodącymi rynkami były tu Chiny i Korea Płd. Podczas, gdy obie Ameryki i kraje EMEIA zanotowały jednocyfrowy wzrost na średnim poziomie, firma chwali się „silnym” wzrostem w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. 

W trzecim kwartale 2013 roku sieć Burberry otworzyła pięć salonów, w tym dwa sklepy w Chinach, swój czwarty sklep w Meksyku oraz pierwszy Burberry Beauty Box w londyńskim Covent Garden.

Burberry przewiduje, że obroty ze sprzedaży podstawowej oferty firmy (nie licząc produktów kosmetycznych), wzrosną w ciągu sześciu miesięcy do 31 marca 2014 o kilka punktów procentowych.

„Na obecnym poziomie, kursy walut będą znaczącym czynnikiem hamującym wzrost. Również otoczenie makroekonomiczne pozostaje niestabilne. Jesteśmy jednak pewni, że nasza sprawdzona strategia będzie nadal zapewniała zyski udziałowcom” – dodała  Ahrendts.

Według badań przeprowadzonych przez Verdict, w 2013 roku wartość globalnego rynku dóbr luksusowych miała przekroczyć 300 miliardów euro. Według prognoz, kanał online ma w 2018 roku odpowiadać za 14% sprzedaży na tym rynku.

Firma Burberry, założona w 1856 roku, jest producentem i sprzedawcą luksusowych ubrań i akcesoriów. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem zróżnicowanej sieci handlowej (w tym online), w której skład wchodzą sklepy licencjonowane i multibrandowe. 31 grudnia 2013 roku firma miała 218 salonów sprzedaży, 216 sklepów na koncesji, 55 outletów i 68 sklepów franczyzowych.

Reklama

SCF 2017 Spring