Qubit: 10 prognoz dla e-commerce na 2014 rok

future3

Jak każda dziedzina biznesu, handel zmienia się szybko, zarówno ten prowadzony online jak i offline. W 2014 roku będziemy świadkami wejścia na rynek nowych technologii i rozwiązań, które zmienią sposób robienia zakupów. Graham Cooke, prezes Quibit, dzieli się z czytelnikami Evigo.pl przemyśleniami o tym, co ważnego spotka e-commerce w ciągu nadchodzących 12 miesięcy.

1. Dane

Dane zrewolucjonizowały handel, od poziomu karty klienta w świecie realnym do wspomaganego danymi marketingu internetowego. Nowe źródła danych upowszechnią się w 2014 roku, co pozwoli sprzedawcom proponować oferty oparte na mniej namacalnych danych niż podstawowe informacje demograficzne. Analizy zachowań konsumenckich mogą powiedzieć sprzedawcy, czy np. klient jest na diecie. Ten bazie informacji o kliencie dobierze rekomendacje produktów.

2. Nadal króluje kontent

Kontent zmienił relacje sprzedawcy z klientami internetowymi. Gdy staje się on elementem procesu zakupowego, pomaga zwiększyć konwersję. To, co zmieni się w 2014 roku to rodzaj tego kontentu: narzędzia w postaci animacji 3D czy augmented reality pomogą klientom z większą dokładnością oglądać i przymierzać produkty.

3. Zakupy społecznościowe

Social shopping przez długi czas było nośnym hasłem, ale dopiero lepszej jakości urządzenia mobilne pozwolą klientom naprawdę robić zakupy z pomocą przyjaciół bez ich fizycznej obecności w sklepie. Te wirtualne wspólne zakupy stwarzają coraz to nowe możliwości marketingowe.

4. Cyfrowa dominacja

We wszystkich transakcjach handlowych będzie brało udział przynajmniej jedno urządzenie cyfrowe, co stworzy nowe opcje dotarcia do klienta za pomocą wielu kanałów.

5. Dostawa tego samego dnia

Przejęcie firmy Shutl przez eBay wskazuje na to, że sprzedawcy online stawiają na dostawy tego samego dnia. Usługa dostawy następnego dnia wprowadzona przez Amazon cieszy się dużą popularnością. Inni sprzedawcy będą starali się wprowadzać i rozszerzać tego typu opcje w 2014 roku.

6. Przekazywanie danych

Rosnąca wśród klientów świadomość tego, jak wartościowe są ich dane oraz większa transparentność ze strony sprzedawców skutkowała będzie powstawaniem coraz lepiej dopasowanych ofert.

7. Real time web

Strony internetowe staną się prawdziwie dynamiczne, będą dostarczały, w czasie rzeczywistym, doświadczenie zakupowe, oparte na preferencjach klientów, ich lokalizacji, a nawet na tym, jaka panuje pogoda. Taka spersonalizowana strona sprawi, że każdy klient będzie mógł kupować w sposób zindywidualizowany.

8. Mniejsze znaczenie algorytmów

Mimo rozwoju wszelkich zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla handlu, to ludzie będą siłą napędową tego biznesu w 2014 roku. Gdy dostaną dostęp do właściwych informacji, mogą dokonać bardzo szybkich zmian na swoich witrynach internetowych w czasie rzeczywistym

9. Drukowanie 3D

Mówi się o tym od lat, ale 2014 będzie rokiem, w którym nastąpi prawdziwy boom domowych drukarek 3D. Pułapy cenowe dla prostych drukarek już osiągają poziom prokonsumencki i będą nadal się obniżały. Minie trochę czasu zanim zacznie to w sposób znaczący wpływać na handel, jednak gdy już tak się stanie, będzie to kolejna rewolucja.

10. Integracja online i offline

Zakupów nie dokonuje się już za pomocą jednego kanału. Klienci szukają, porównują i kupują na różnych stronach i w różnych sklepach. Sprzedawcy to widzą i dostarczają rozwiązań działających na każdym etapie tego procesu: usługę click and collect oraz różne inicjatywy marketingowe łączące kanały sprzedaży.

Graham Cooke, współzałożyciel i prezes Qubit zajmuje się technologiami internetowymi od 1995 roku, projektując i budując strony internetowe z wykorzystaniem nowych technologii. Zanim założył Qubit przez pięć lat pracował dla Google. Jego ostatnią funkcja w koncernie była praca nad strategią wzmacniania konwersji na poziomie globalnym. Zanim zaczął pracę w Google, Graham Cooke prowadził własną firmę technologiczną.

Firma Qubit, założona w 2010 roku przez czterech członków kadry zarządzającej Google, jest platformą, która analizuje dane i na ich podstawie dostarcza analizy na temat zachowań konsumenckich, które pozwalają ulepszać doświadczenie zakupowe. Wśród klientów firmy znajdują się m.in.: Staples, Monsoon, Office, Financial Times, Miele, Daily Telegraph oraz Dorothy Perkins.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring