American Apparel: Twitter pozwala nam zarobić 50 tysięcy dolarów w godzinę

Twitter dostarcza swoim klientom coraz to nowe narzędzia pomagające lepiej dotrzeć do klienta i zwiększyć konwersję. Kampania wdrożona dla firmy odzieżowej American Apparel pozwala na zarządzanie reklamami w czasie rzeczywistym oraz dynamiczne uzupełnianie stanu magazynowego.

American-Apparel-website

Źródło: American Apparel

W wywiadzie udzielonym niedawno Twitterowi dyrektor marketingu American Apparel Ryan Holiday powiedział, że jego firma zarobiła 50 tys. dolarów przeprowadzając zaledwie jedną błyskawiczną sprzedaż na Twitterze. Firma używa Twittera do sprzedaży swoich produktów, prowadzenia kampanii reklamowych i kontaktów z klientami.

Americal Apparel stosuje przy tym dwie nietypowe taktyki. Po pierwsze, ma pełną kontrolę nad swoim produktem, od etapu jego projektowania, przez produkcję aż po dystrybucję – cały ten proces nie wymaga udziału podwykonawców. Po drugie, nie organizuje długotrwałych kampanii reklamowych, zamiast tego stosując szybkie, alternatywne i niejednokrotnie ryzykowne techniki marketingowe. Marka jest też znana w branży ze swoich niemalże kaskaderskich wyczynów PR-owych oraz odważnego wykorzystania wizerunku modelek i modeli. Niedawno zasłynęła postawieniem w swoim nowojorskim salonie super-realistycznych manekinów.

American-Apparel-mannequins

Źródło: Twitter

„Nie chcemy koncentrować się na jednym, dużym, medialnym wydarzeniu. Twitter dobrze współdziała z naszym systemem produkcji, ponieważ jest zawsze pod ręką i tak jak my, stawia na innowację” – zauważył Ryan Holiday. „W Twitterze najbardziej odpowiada nam sposób komunikacji z naszymi klientami: szybki i natychmiastowy. Kampanie e-mailowe nie są tak łatwe do przeprowadzenia – trzeba je projektować, kodować a następnie testować. Z Twitterem jest inaczej, możemy po prostu wezwać ludzi do działania udostępniając na przykład kody rabatowe, urządzając sprzedaż błyskawiczną albo po prostu wysłać wiadomość. Możliwość komunikowania się z klientami w czasie rzeczywistym jest absolutnie unikalna” – dodał.

Ostatnia twitterowa kampania American Apparel wykorzystała fakt, że Święto Dziękczynienia i Hanuka zbiegły się w tym samym dniu po raz pierwszy od 1918 roku. Taka sytuacja nie powtórzy się Az do roku 2070, co oznacza niespotykaną okazję marketingową.

American-Apparel-Twitter

Źródło: Twitter

Twitter pomaga także detalistom zarządzać celami sprzedażowymi oraz stanem magazynowym. Holiday powiedział, że marka zarobiła 50 tys. dolarów na jednej tylko sprzedaży błyskawicznej na Twitterze. „Jak każda inna firma, American Apparel ma pewne cele sprzedażowe. Jeśli zostajemy z tyłu, możemy wyrównać różnicę na Twitterze. Mamy jednak pracowników, którym musimy zapłacić oraz inwestorów, którzy zwracają uwagę na wyniki. Twitter pomaga nam w tym zadaniu, dostarczając niezbędne do osiągnięcia tych celów narzędzia” – dodał.

Od momentu ogłoszenia prospektu emisyjnego w listopadzie 2013 roku, Twitter szuka sposobu aby zarobić na swojej sieci społecznościowej. Poza wprowadzaniem nowych narzędzi dla reklamodawców, portal przygotowuje narzędzie, które umożliwi firmom sprzedawanie swoich produktów bezpośrednio na Twitterze.

Reklama

SCF 2017 Spring