Raport: popularność kuponów internetowych rośnie błyskawicznie

gift_card

Inmar, firma dostarczająca inteligentne rozwiązania dla handlu ogłosiła, że liczba realizowanych kuponów stale wzrasta – w 2013 roku wymieniono 2,9 miliarda kuponów. Ich dystrybucja wzrosła o 3,6% w porównaniu do 2012 rokiem.

 W ubiegłym roku w Stanach Zjednocznonych rozdystrybuowano 329 miliardów kuponów na towary codziennego użytku, wliczając w to kupony papierowe i elektroniczne. Spośród nich ok. 40% było na żywność, a 60% na pozostałe produkty.

Preferowaną przez marketingowców metodą dystrybucji pozostaje wkładka (Free-standing Inserts – FSI). Jest to też najczęściej wymieniany typ kuponu. FSI reprezentuje 87,3% wszystkich kuponów rozdystrybuowanych w 2013 roku i stanowi 41% wszystkich tych, które zostały zrealizowane.

Według raportu Inmar 2014 Shopper Behavior Study, 49% klientów regularnie korzysta z kuponów FSI, co czyni je najczęściej używanym wśród klientów rodzajem (w porównaniu z innymi metodami pozyskania kuponu). Gdy spojrzeć na ilość realizowanej oferty, ponad miliard spośród 2,9 miliarda zrealizowanych w 2013 kuponów było typu FSI.

Z kolei liczba kuponów elektronicznych, które umożliwiają bardziej „spersonalizowaną promocję” i są bardziej precyzyjnie rozlokowywane przez marketingowców, rośnie szybciej niż liczba wszystkich dystrybuowanych kuponów. W efekcie rośnie też liczna realizowanych kuponów elektronicznych. Są to kupony, którymi klient doładowuje swoje konto lojalnościowe bezpośrednio ze strony sklepu bądź z innych lokacji. Ponieważ nic nie odbywa się na papierze, oferta jest od razu realizowana przy finalizowaniu transakcji, a zniżki od razu uwzględniane w momencie gdy klient korzysta ze swojej karty lojalnościowej albo innego systemu identyfikacji

Wedug szacunków Inmar, w 2013 roku zostało zrealizowanych ponad 66 milionów kuponów elektronicznych, co oznacza wzrost o 141% w porównaniu z 2012 rokiem. Sam Inmar umożliwił w 2013 roku realizację prawie 44 milionów kuponów elektronicznych, co oznacza największy udział w całej branży. Liczba ta wzrosła o 120% w porównaniu z ok. 20 milionami kuponów elektronicznych zrealizowanych przez firmę w 2012 roku.

Inne metody dystrybucji, które mają znaczny udział w tym rynku to „natychmiastowa realizacja” (15,6%), elektroniczna kasa (8,4%), shelf pad (5,9%), drukowanie w domu (5,2%) oraz bezpośredni mail (4,1%).

„Nasz ostatni sondaż potwierdza, że kupony są nadal popularne wśród klientów.” – mówi David Mounts, prezes Inmar. „Spośród klientów, z którymi rozmawialiśmy 96% przyznało, że korzystali z kuponów w 2013 roku. Nie ma wątpliwości, że jest to ważne narzędzie marketingowe.” – dodaje. „Mimo to zmieniają się zachowania konsumenckie i rosną oczekiwania co do oferty. Reklamodawcy muszą więc wdrażać strategie, dzięki którym dostarczą zarówno masową ofertę, jak i spersonalizowany, dobrany pod klienta kontent, przy pomocy zarówno narzędzi tradycyjnych jak i cyfrowych.”

W odpowiedzi na warunki rynkowe, reklamodawcy tworzą oferty, które są bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do zrealizowania. Mimo że średnia wartość dystrybuowanego kuponu nieco spadła w 2013 roku (o 0,6% do 1,56 dolara), średnia wartość realizowanego kuponu znacznie wzrosła (o 12% do 1,27 dolara). Konsumenci odpowiadali na oferty, które uznali za atrakcyjne i zostali zmotywowani do działania, w dużej mierze, dzięki wartości oferty.

Średni próg wymaganej wartości zakupu dla dystrybuowanych w 2013 roku kuponów spadła o 5,1% do 1,48 jednostki, w porównaniu z 1,56 w 2012. Okresy realizacji dla dystrybuowanych kuponów się nie zmieniły (są stałe od czterech lat) i nadal wynoszą 2,2 miesiąca. Jednak średni okres dla kuponów zrealizowanych zwiększył się o 1,9% do 5,3 miesięcy. Klienci wydają się doceniać dłuższe okresy realizacji i elastyczność w korzystaniu z kuponów w miarę swoich potrzeb.

Inmar działa w branży promocyjnej już od ponad 30 lat i obecnie obsługuje i realizuje ponad 2,3 miliarda kuponów oraz związanych z nimi kampanii. 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring