PwC: Online Performance Marketing generuje 10% brytyjskiej sprzedaży online

england-ecommerce

Według badań przeprowadzonych przez PwC, sprzedaż online w Wielkiej Brytanii wzrosła o 14 miliardów funtów dzięki zwiększeniu wydatków na reklamę w internecie. Badania dotyczyły Online Performance Marketing (OPM) i zostały przeprowadzone dla brytyjskiego Biura Reklam Internetowych.

W zakres badań analityków PwC weszły porównywarki cen, vouchery, cashbacki, programy lojalnościowe oraz strony z recenzjami produktów. Wśród tych ostatnich znalazły się Comparethemarket, TripAdvisor, Vouchercodes, Nectar oraz Quidco. Reklamodawcy płacili jedynie za konkretne akcje wykonane przez użytkowników na witrynach OPM, na przykład za dokonanie zakupu lub podanie swoich danych kontaktowych.

Badania wykazały, że w 2013 roku brytyjscy konsumenci kupili za pośrednictwem tzw. stron powiązanych 150 milionów produktów za łączną kwotą 13 miliardów funtów. Sprzedaż wartą kolejny bilion wygenerowali Brytyjczycy wypełniający formularze kontaktowe. Analitycy oszacowali, że OPM wygenerował około 10% całości sprzedaży online w Wielkiej Brytanii.

„OPM wygenerował w 2013 roku około 4 miliardów kliknięć, co stanowi ekwiwalent 10 milionów kliknięć dziennie i 120 na sekundę. Około 5% z nich zakończyło się zawarciem transakcji. Tak wysoka stopa konwersji oraz wysoki zwrot tłumaczą znaczący wzrost reklamodawców (do 4 tys.) oraz wydawców (do 12 tys.) używających OPM” – tłumaczy Dan Bunyan, manager w PwC. „W kontekście generowania zysku za pomocą OPM nie można mówić jedynie o pierwszoligowych wydawcach czy wielkich konsorcjach. Jest to rozwijająca się gałąź biznesu, zwłaszcza pośród przedsiębiorców działających w formacie long tail – pojedyncze podmioty oraz mali wydawcy przy użyciu specjalistycznej wiedzy z danej dziedziny mogą zaprojektować witrynę, która automatycznie zacznie generować zyski” – dodaje.

Konsumenci korzystają z witryn OPM, ponieważ szukają dobrych okazji. Według analityków PwC, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy ponad połowa (52%) dorosłych Brytyjczyków posiadających dostęp do internetu przynajmniej raz odwiedziła stronę porównującą ceny. Dziewięciu na dziesięciu konsumentów przyznaje, że korzysta z voucherów w celu odnawiania punktów promocyjnych (połowa z nich robi to co miesiąc).Według danych zebranych przez comScore, w listopadzie 2013 roku 39% internetowej populacji Wielkiej Brytanii odwiedziło witryny porównyware cenowych (18,7 mln), 35% weszło na stronę z kuponami i voucherami (16,6 mln) a 21% – na witrynę z programem lojalnościowym (9,9 mln).

“Dzięki okazjom, promocjom, zachętom i recenzjom produktów, OPM utorował drogę do nowej ery konsumpcjonizmu, bardziej wyszukanego i ostrożnego” – mówi Tim Elkington, dyrektor do spraw badań i strategii w Internetowym Biurze Reklamowym. „Ta gałąź biznesu rośnie szybko, bo mamy tu do czynienia z sytuacją, w której każdy wygrywa. Konsumenci oszczędzają pieniądze w niezwykle wygodny sposób i uzyskują dostęp do treści online za darmo. Reklamodawcy zyskują nowych klientów – prawie sześć na dziesięć osób wraca do firmy, którą odkryło za pośrednictwem strony zawierającej oferty promocyjne. Przy skali zwrotu wynoszącej 14:1, jest to niezwykle oszczędne, a przy tym generuje dodatkowy zysk dla wydawców pośrodku tej drogi, zarówno małych jak i dużych, ponieważ otrzymują oni prowizję za pozyskanie klienta” – dodaje.

Największe wydatki na OPM w 2013 roku zanotowały sektor finansowy (35% całości) oraz sprzedażowy (35%).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring