Sondaż: jak kolory wpływają na konwersję e-sklepu

Przeglądanie produktów jest jednym z najbardziej istotnych elementów zakupów online, a marketing wizualny staje się niemal tak samo ważny dla kanału online, jak dla sklepów tradycyjnych. Według danych zebranych przez Quick Sprout, 85% kupujących przyznaje, że czynnikiem w największym stopniu wpływającym na podjęcie decyzji o zakupie danego towaru jest jego… kolor.

Badanie przeprowadzone przez firmę sugeruje także, że kolor poprawia rozpoznawalność marki o 80%, a ponad 90% decyzji kupujący podejmują pod wpływem bodźców wzrokowych.

„Na pierwszy rzut oka kolor może nie wydawać się zbyt istotny, jednak nic bardziej mylnego. Na przykład: firma Performable zwiększyła klikalność swoich produktów o 21% tylko i wyłącznie dzięki zmianie koloru przycisku akcji z zielonego na czerwony” – tłumaczy Neil Patel, założyciel Quick Sprout. „Kiedy ja wykonałem podobny manewr na swojej stronie, zmieniając kolor przycisku funkcyjnego z niebieskiego na żółty, konwersja poprawiła się aż o 38%” – dodaje.

Czerń, burgund, pomarańcz, zieleń i błękit to kolory, dzięki którym konsument z reguły jest gotowy wydać większą kwotę, niż zamierzał. Z kolei róż, szarość, błękit czerń i brąz to kolory, których powinni unikać detaliści walczący o zwiększenie konwersji na swojej witrynie. Preferencje kolorystyczne różnią się też znacząco w zależności od płci kupującego.

Okazuje się także, że różne grupy kupujących przyciągane są przez zupełnie różne palety kolorów. Detaliści, którzy celują w kupujących łatwo poddającym się impulsom, powinni wybrać takie kolory jak niebieski, pomarańczowy i czarny. Z kolei kolory wskazane dla tych, którzy chcą przyciągnąć klientów dysponujących jedynie ograniczonym budżetem to zielony i biały. „Typowi” klienci najczęściej dadzą się skusić kolorowi różowemu, niebieskiemu i karminowemu.

quicksprout

 

Reklama

SCF 2017 Spring