Transakcje online mBanku objęte ubezpieczeniem

Dostarczany przez mBank system płatności za zakupy w internecie, mTransfer objęty będzie ubezpieczeniem. Będzie ono obejmowało sytuacje takie jak niedoręczenie przesyłki bądź niewłaściwa jej zawartość. Gdy klient złoży reklamację, otrzyma odszkodowanie, łącznie ze zwrotem kosztów wysyłki.

Nowe ubezpieczenie ma na celu zwiększenie zaufania do zakupów w internecie. Ma ono ochronić klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami i niekompetentnymi dostawcami. Wybierając ubezpieczenie do transakcji, można przy okazji zaoszczędzić na kosztach doręczenia przesyłki.

„Od dziś robienie zakupów przez internet stanie się dla klientów mBanku znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze. Aby jeszcze bardziej usprawnić proces zamawiania towarów on-line, przygotowaliśmy nową odsłonę mTransferu z wbudowanym ubezpieczeniem.” – mówi Andrzej Chechliński, specjalista eCommerce w mBanku.

Wybierając płatność za pośrednictwem mTransferu, klient zostaje automatycznie przeniesiony na stronę logowania do nowej bankowości elektronicznej banku. Nie trzeba wypełniać formularzy, podawać numeru konta i adresu odbiorcy czy wpisywać kwoty do  zapłaty – wszystkie dane podstawiają się automatycznie. Pieniądze trafiają do odbiorcy natychmiast, co znacznie przyspiesza proces obsługi zamówienia. Co więcej, płatność mTransferem można wykonać zarówno z konta indywidualnego lub firmowego, jak i karty kredytowej, kredytu gotówkowego czy limitu kredytu odnawialnego.

Teraz mTransfer został wzbogacony o możliwość skorzystania z ubezpieczenia. Jeśli klient nie otrzyma przesyłki lub jej zawartość będzie inna od deklaracji, odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia pokryje całą wartość transakcji z mTransferu – łącznie z kosztami wysyłki.

„Przy okazji, niższe mogą być koszty doręczenia paczki, bowiem dotąd wielu klientów sklepów on-line wybierało zazwyczaj droższą opcję płatności przy odbiorze, aby dodatkowo zabezpieczyć się przed ewentualnymi oszustami. Teraz bez obaw będą mogli zapłacić przed otrzymaniem przesyłki i zaoszczędzić na kosztach doręczenia.” – wyjaśnia Andrzej Chechliński z mBanku.

Aby skorzystać z ubezpieczenia należy zaznaczyć odpowiednią opcje podczas płacenia w systemie mTransfer. Ubezpieczenie kosztuje 5% wartości transakcji przy zakupach o wartości do 1000 zł oraz 3% przy większych zamówieniach. Minimalna kwota transakcji wynosi 100 zł, a maksymalna 10 000 zł.

mTransfer dostępny jest w większości sklepów operujących on-line.

Wprowadzenie ubezpieczenia jest zasadne w wypadku transakcji dokonywanych przelewem, jednak transakcje dokonywane kartą kredytową i tak objęte są procedurą chargeback, która umożliwia klientom odzyskanie pieniędzy w razie niedoręczenia kupionego towaru. Płatność kartą kredytową wyjdzie ponadto taniej niż wykupienie ubezpieczenia. Pojawia się więc pytanie, na ile nowa usługa jest odpowiedzią na rzeczywiste rynkowe potrzeby?

„Procedura chargeback dotyczy wyłącznie transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych, a usługa mTransfer w znacznej mierze dotyczy przelewów z konta. Poza tym oferowana przez nas usługa jest znacznie szersza niż procedura chargeback, która nie zawsze gwarantuje zwrot środków. Ubezpieczenie w ramach mTransfer obejmuje nie tylko transakcje z nieuczciwymi handlowcami, ale również sytuację, gdy przesyłka zostaje zgubiona przez firmę transportową. W takim wypadku klient nie odzyskałby pieniędzy w ramach procedury chargeback. W ramach usługi ubezpieczyciel gwarantuje zwrot także, gdy przesyłka nie została doręczona.” – wyjaśnia Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring