Foodpanda: oferta McDonalds sprzedaje się rekordowo

piotr_lagowski

Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający Foodpanda

Pod koniec stycznia 2013 roku McDonald’s rozpoczął na terenie Warszawy sprzedaż online we współpracy z serwisem Foodpanda.pl. O strategii i planach na rozwój tej usługi rozmawiamy z Piotrem Łagowski, dyrektorem zarządzającym Foodpanda.

Skąd pomysł, by nawiązać współpracę z McDonald’s? Czy oferta tej sieci cieszy się w Polsce popularnością, szczególnie wobec coraz wyraźniejszego trendu w stronę zdrowego odżywiania?

Dziś mieliśmy rekordową liczbę zamówień, więc fakty mówią same za siebie. Do tej pory  nie można było zamówić posiłku z  oferty McDonald’s  za pośrednictwem aplikacji mobilnej czy strony internetowej. Oczywiście, uruchomienie sprzedaży było poprzedzone wielomiesięcznymi rozmowami i negocjacjami. McDonald’s jest dużą firmą, więc proces decyzyjny musiał odbyć się na wielu szczeblach. Wiedzieliśmy jednak, że jest to dobre posunięcie, Foodpanda współpracuje z McDonald’s nie tylko w Polsce, ale też np. w krajach azjatyckich, gdzie istnieje duży popyt na ten produkt. Na bieżąco analizujemy nasz rynek, nie podejmujemy takich decyzji „w ciemno”. Z naszych obserwacji wynika, że wprowadzenie sprzedaży oferty McDonald’s w dostawie to dobra decyzja biznesowa.

Czy uważa Pan, że jesteście konkurencyjni cenowo? 7 zł za dostawę to niemało, a McDonald’s w Warszawie znajduje się w wielu punktach…

Nasze analizy wykazały, że tyle musi wynosić koszt dostawy, aby była podstawa ekonomiczna do prowadzenia tej działalności. Czy 7 zł to dużo czy mało? W niektórych serwisach zapłacimy nawet 12 zł, inne mają dostawę za darmo – u nas kosztuje to 7 zł. Biznes ten musi się opłacać.

Rozważają Państwo, jeśli sprzedaż będzie szła dobrze, obniżenie tej ceny?

Oczywiście, jeśli wyniki finansowe będą zadowalające. Obecnie sprawdzamy, jak to działa i jak rozwija się rynek. Warszawa jest na tyle dobrym rynkiem dla sprzedaży jedzenia przez internet, że z pewnością sprzedaż będzie rosła.

A jak będzie wyglądał rozwój terytorialny usługi? Na razie dostarczają Państwo zamówienia z trzech restauracji.

Stale monitorujemy rynek, co dwa tygodnie spotykamy się, aby podsumować działalność i opracowywać dalszą strategię. Rozwój jest dynamiczny, jednak nie chcę jeszcze mówić o szczegółach. Jak już wspomniałem, jeśli wyniki będą zadowalające z pewnością będziemy rozważali rozwój usługi.

Jak ocenia Pan polski rynek sprzedaży jedzenia online?

Sam rynek zamawiania jedzenia jest ogromny, natomiast moje zadanie polega na tym, żeby konwertować zamówienia składane w sposób tradycyjny, np. telefonicznie, z ulotki, na sprzedaż online. Z pewnością jest tutaj duże pole do rozwoju.

Jednym z największych problemów tego biznesu jest organizacja dostaw. Jak odbywa się to w wypadku zamówień na produkty McDonald’s?

Generalnie, 99% naszych restauracji organizuje dostawy na własną rękę, my pośredniczymy w zamówieniach i generujemy ruch oraz zapewniamy klientów. W przypadku usługi McDonald’s w Dostawie jest inaczej. To współpraca na dużą skalę, dlatego wspieramy system dostaw mając większe doświadczenie w tym zakresie.

A która ze stron odpowiada za promocję usługi?

Organizujemy to w kooperacji. Obie firmy promują usługę w swoich kanałach komunikacji: na profilach społecznościowych, za pomocą cross-mailingu, na stronach internetowych.

Foodpanda.pl to jeden z liderów wśród platform pośredniczących w sprzedaży potraw w internecie. Współpracuje z ok. 1200 restauracjami w Polsce i ok. 22 tysiącami na świecie. Prowadzi sprzedaż na 34 rynkach.

Reklama

SCF 2017 Spring