Facebook dodaje specjalną ikonę dla sklepów online

Facebook udostępnił nową usługę dla detalistów. Dzięki przyciskowi „Shop Now” (ang. „przejdź do sklepu”) wyświetlanemu w sąsiedztwie facebook’owych reklam, mają oni do dyspozycji wachlarz zupełnie nowych możliwości przyciągnięcia klientów do swoich witryn.

28 stycznia 2014 roku Facebook wprowadzil zestaw nowych przycisków, uzupełniających aktualizację narzędzia Custom Audiences. Poza „Shop Now”, marketingowcy mają do wyboru kilka innych: „Learn More” („dowiedz się więcej”), „Sign Up” („zapisz się”), „Book Now” („zarezerwuj teraz”) oraz „Download” („pobierz”).

Źródło: Facebook

Aktualizacja Cutom Audiences daje reklamodawcom możliwość dotarcia do odbiorców, którzy odwiedzili aplikację mobilną lub stronę WWW. Prezentacja Custom Audiences odbyła się w październiku 2013 roku, obecnie narzędzie jest już w powszechnym użyciu. „Implementując Custom Audiences do swojej witryny lub aplikacji mobilnej, specjaliści od marketingu mogą zbudowac grupe odbiorców bazując na działaniach, jakie ci podejmują na ich witrynie. Dzięki profilowaniu, mogą też dopasować reklamy do danego użytkownika” – czytamy w ogłoszeniu Facebooka.

E-detaliści borykający się z problemem porzuconych koszyków mogą skierować swoją uwagę na konsumentów odpowiedzialnych za to zjawisko i wysyłać im reklamy, które zachęcą ich do dokończenia zakupów. Facebook przywołuje przykład internetowego sklepu odzieżowego JackThreads, który wyśledził klientów porzucających koszyki podczas zakupów przez aplikację mobilną. Zyski sklepu pochodzące z reklam zwiększyły się ośmiokrotnie.

Źródło: Facebook

„Custom Audiences działa ze wszystkimi formatami reklam, które znajdują się na Facebooku. Nowe funkcje będą dostępne dla narzędzi Power Editor, Ads Manager, a będzie je można zaimplementować zarówno przez PMDs jak i przez API” – piszą przedstawiciele Facebooka.

Sieć społecznościowa twierdzi że nie udostępnia nikomu prywatnych danych użytkowników, nawet mimo faktu, że Custom Audiences działa de facto analizując zachowanie konsumenta na innych stronach i w aplikacjach. Przedstawiciele Facebooka zaznaczają też, że pracują nad opcją całkowitego „wypisania się” z targetowania, co będzie stanowiło duże udogodnienie dla tych użytkowników, którzy nie życzą sobie personalizowanych reklam.

Reklama

SCF 2017 Spring